Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Tolong Hentikan Jangan Viral Lagi.Netizen Dedahkan Orang nak Wakafkan Tanah Untuk Pembinaan Pusat Tahfiz Adalah Penipu

"Assalamualaikum. Ade sape2 kenal org nk buat pusat tahfiz tp xde tanah. Ada org K.Pilah nk offer tanah dia kt K.Pilah 1.5 ekar utk diwakafkan. Tanah cantik sblh anak sungai. Klau ade tlg info. Sila hubungi 0162053958...khairi...tq

" BERHENTILAH VIRALKAN Nampak Perkara ini baik . berderu-deru lah masing-masing nak share bagi viral . Anda sebenarnya telah "Terpukau" dengan emosi yang disampaikan mengenai wakaf, buat pusat tahfiz . Ya perkara itu baik, tidak dinafikan. 


Tetapi fikirkan dengan akal yang waras . Seorang pewakaf tanah tidak Akan buat Cara viral begini untuk memberikan tanah mereka kepada pusat tahfiz . Lagi-lagi cuma sebidang tanah. Saya tidak menyatakan ini silat helah scammer. Tapi Nak Bagi anda berfikir. Status di Whatapps No telefon tertera juga menulis "Sembang tidak dibenarkan, Whatapps Sahaja" . 

Memang call tidak berangkat, dan Tidak mempunyai profile picture. Dari siasatan awal yang saya lakukan , Entiti telefon ini digunakan oleh FB yang tidak ber update mempunyai profile picture & background picture since May 2016 bernama "Johan Johan" . Disamping Itu penemuan 2 FB lain yang berkait dengan dengan no ini "Zul Zulkhaire" dan "Mieyra Hagemaru II" mereka 'suami' & 'isteri' yang berasal dari 'Kuala Pilah'. Sebelum ini Profile name FB "Zul Zulkhaire" adalah "Mieyra Comot IV". 

Manakala "Mieyra Hagemaru II" sebelum ini menggunakan nama "Mieyra Comot II". Sebelum ini profile Zul Zulkhaire ini adalah 'entiti' seorang wanita yang sering berbahasa Indonesia dan lagi profile ini friends bersama "Johan Johan". Saya yakin ketiga-tiga mereka ini adalah entiti yang sama dengan menggunakan No Tel sebagai (Khairi ) Dalam status yang hangat yang viral sejak Semalam hingga ke Hari ini ke semua group Whatapps , FB, Telegram . Saya pasti 'Khairy ' sekarang sedang dihujani whatapps yang bertalu-talu. Pelik juga kan , kesiannnn Khairi . 

 Saya tidak pasti Apa tujuan & modus operandi mereka. Saya taknak cakap mereka Scammer sebab saya pon malas Nak siasat hingga sedalam-dalamnya ,tetapi Saya cuma ingin Menegur anda-anda yang asyik menviralkan status tersebut supaya dapat berfikir sejenak sebelum share sesuatu jadi viral . 

Tanah sekeping nak bagi pusat tahfiz Tuan Tanah pergi Tanya Jiran sebelah rumah pon dah Boleh dapat cari tahfiz yang memerlukan tanah. Dah Kenapa Yang sampai viral semua FB & Whatapps tu nak buat apa? Kalau Kena la dengan kaki scam, seronok sakan mereka. Kita tak tahu mereka pusing tang mana asalkan prospect masuk dulu. Habis bijak pandai Kena pergunakan dengan emosi keagamaan, jadi pembantu mereka. Berfikir Guna Akal , Jangan Guna Emosi. -KEY-



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Tolong Hentikan Jangan Viral Lagi.Netizen Dedahkan Orang nak Wakafkan Tanah Untuk Pembinaan Pusat Tahfiz Adalah Penipu. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top