Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Ramainya Warga Asing Di Malaysia, Mujur Tak Mati Anggota Polis Ditembak Warga Asing Ketika Melakukan Sesuatu Mencurigakan

PETALING JAYA, 23 Nov ― Seorang anggota polis cedera dipercayai ditembak lelaki warga Afrika di Jalan Persiaran Industri, Bandar Sri Damansara di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 6 petang itu, anggota berpangkat Lans Koperal dikenali sebagai Syarom dari Unit Kereta Peronda (MPV) Balai Sri Damansara cedera di paha kiri.


Menurut jurucakap polis, anggota polis itu kini dilaporkan stabil dan  dirawat di Hospital Sungai Buloh.

Beliau berkata terdahulu, anggota itu bersama rakan setugasnya sedang melakukan rondaan cegah jenayah sebelum terserempak dengan kereta Perodua Myvi berwarna putih yang mencurigakan.

“Anggota kemudian mengejar kereta yang dinaiki tiga lelaki warga Afrika itu sejauh kira-kira dua kilometer. Mereka bertindak melanggar beberapa buah kenderaan lain untuk melarikan diri,” kata jurucakap itu.

“Anggota cuba mengejar salah seorang suspek yang cuba melarikan diri apabila kereta itu berhenti dan terkena tembakan,” katanya.

Beliau berkata ketiga-tiga lelaki warga Afrika itu berjaya melarikan diri dan meninggalkan kereta yang dinaiki di persimpangan lampu isyarat di kawasan itu.

Seorang penduduk yang ingin dikenali sebagai Mun berkata dia melihat suspek melarikan diri dengan tergesa-gesa dan meninggalkan kereta mereka di tepi jalan.

“Saya dengar bunyi tembakan dan melihat ada lelaki warga Afrika berbadan besar melarikan diri sebelum polis tiba,” kata wanita itu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Supt Mohd Ali Thamby ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan. ― Bernama



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Ramainya Warga Asing Di Malaysia, Mujur Tak Mati Anggota Polis Ditembak Warga Asing Ketika Melakukan Sesuatu Mencurigakan. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top