Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Lelaki Buka Muzium Zakar Inilah Hasil Zakar Yang dapat Dikumpul Daripada Saiz Kecil Hingga Besar Lihat 4 Gambar Yang Diambil

REYKJAVIK – The Phallological Museum atau muzium zakar kini menjadi antara destinasi tarikan wajib dikunjungi pelancong ke Iceland untuk menyaksikan batang penis makhluk jantan terpilih.


Ia malah memiliki koleksi spesimen alat kelamin jantan terbanyak di dunia sehingga mempesonakan pengunjung untuk melihat sendiri bentuk penis manusia yang dipamerkan bersama-sama aneka zakar haiwan laut dan darat.

Portal berita terkenal Dailymail melaporkan, koleksinya terdiri daripada lebih 250 alat kelamin mulai ukuran paling kecil iaitu milik hamster yang cuma dua milimeter sehingga ukuran terbesar milik paus sperma iaitu 1.7 meter.

Beberapa koleksi lainnya termasuk lampu hiasan yang diperbuat daripada testikel kerbau, zakar manusia milik seorang lelaki Iceland berusia hampir seabad dan batang pohon diukir indah menjadi seumpama bentuk kemaluan.

“Saya datang untuk melihat apakah perkara ini benar, sebab sebelum itu ada dengar cerita sebuah muzium penis di Reykjavik,” kata Jerry Anderson, seorang pelancong berasal dari Amerika Syarikat kepada agensi berita AFP.

Muzium Zakar Pamer Penis Dari Hamster Hingga Paus

Muzium Zakar Pamer Penis Dari Hamster Hingga Paus


Menurut jurucakap The Phallological Museum, kewujudan mereka mungkin mampu mencetuskan perasaan gelak ketawa pengunjungnya ketika mereka dapat melihat sendiri kesemua 286 koleksi alat kelamin jantan terpilih.

“Anda dapat dididik mengenai isu zakar secara lebih formal dan pada waktu sama mampu bergembira ceria,” kata Hjortur Sigurdsson, 52, salah seorang pengurus di muzium berkenaan kepada pihak media tempatan.

Bapanya, Sigurdur Hjartarson (gambar atas), secara kebetulan merupakan ahli sejarah yang kemudian bekerja menjadi guru selama 37 tahun. Beliau membuka muzium itu pada 1997 dengan asalnya hanya ada 62 spesimen.

“Semua pada awalnya hanya jenaka. Ayah saya senang mengumpul sesuatu yang belum pernah dilakukan orang lain sebelumnya. Waktu itu dia hanya kata bahawa seseorang harus melakukan hal ini,” jelas Sigurdsson.

Muzium Zakar Pamer Penis Dari Hamster Hingga Paus

Muzium Zakar Pamer Penis Dari Hamster Hingga Paus


Pada tahun 1980, Hjartarson telah berjaya menghimpun 13 spesimen, dengan sembilan merupakan dari haiwan mamalia darat dan empat daripada jenis paus. Selama satu dekad setelah itu, koleksinya naik menjadi 34 spesimen.

Namun beberapa tahun kemudian, mereka menerima spesimen manusia. Sigurdsson menyatakan bahawa spesimen manusia dikirim oleh penderma Iceland berusia 96 tahun, dia takut penisnya mengerut seiring umurnya bertambah.

Terletak di Laugavegur 116 di ibu kota Iceland, muzium ini dibuka kepada awam dari jam 10 pagi hingga 6 petang setiap hari dan lazimnya sebahagian besar pengunjung menghabiskan masa selama 45 minit meninjau pameran.

Dianggarkan majoriti daripada 11,000 pengunjung tahunan merupakan pelancong warga asing. Uniknya salah satu hal yang menarik ialah lebih 60 peratus pengunjung merupakan golongan wanita! – Agensi/Mynewshub.cc/HAA



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: pelik

TERIMA KASIH SUDI BACA Lelaki Buka Muzium Zakar Inilah Hasil Zakar Yang dapat Dikumpul Daripada Saiz Kecil Hingga Besar Lihat 4 Gambar Yang Diambil. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top