Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Kebakaran Negara Israel, Kelihatan Awan Hitam Menyeramkan Yang Berbau Busuk

Sebuah kejadian yang menarik perhatian masyarakat antarabangsa. Bagaimana boleh sebuah negara Israel boleh dilanda kebakaran yang dahsyat. Padahal negara tersebut 'katanya' mempunyai sistem pertahanan negara yang kuat.

Kali ini, kebakaran hebat yang tak henti-henti melanda Israel semakain parah sehingga saat ini. Kebakaran ini berlaku sejak Selasa di Zichron Ya'acov, menghadap pantai Mediterranean dan Neveh Shalom - barat dari nataf. Angin kencang ditambah hutan yang membuat api gampang menjalar ke mana-mana termasuk rumah dan sekolah.

 Akibat lain daripada kebakaran itu adalah munculnya gumpalan awan besar berbau menyengat melintasi wilayah Creot, Utara Israel seperti yang dilaporkan oleh Suara Palestin.


Warga Israel yang tinggal di lokasi mengeluh kesulitan bernafas kerana bau awan tersebut yang menyumbat pernafasan.Agensi persekitaran Israel mengatakan bahawa awan tersebut berasal dari kebakaran di wilayah Tamra yang berhampiran dengan lokasi.

Kelihatan kebingungan, Perdana Menteri Benjamin Netanyahu meminta bantuan kepada berbagai negara untuk memadamkan api yang terus marak .
"Saya meminta peningkatan jumlah pesawat untuk memadamkan api," kata Benjamin semasa melawat Zichron Ya'acov, seperti dikutip dari The Jerusalem Post oleh Islampos.

akibat-kebakaran-hebat-israel-diselimuti-awan-bau-busuk
awan hitam yang menyeramkan berbau busuk

Jurucakap polis Micky Rosenfeld berkata, api dengan cepat merebak ke bangunan yang sedang dilakukan. "Polis dan petugas pemadam kebakaran segera bertindak balas," kata Rosenfeld. "Lebih dari 200 orang dipindahkan dan kira-kira enam rumah habis terbakar. Nasib baik, tidak ada kecederaan. "

30 petugas pemadam kebakaran, dibantu oleh sekurang-kurangnya enam pesawat dan helikopter diturunkan Rabu malam. Polis sedang menyiasat terjadinya kebakaran tersebut.






Labels: pelik

TERIMA KASIH SUDI BACA Kebakaran Negara Israel, Kelihatan Awan Hitam Menyeramkan Yang Berbau Busuk. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top