Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Sering Geletek Anak Untuk Bergurau? Mungkin Anda Akan Menyesal Selepas Membaca Luahan Ibu Kehilangan Anak Ini

Tak Nak Geletek Anak Lagi Dah Lepas Ni|Jangan geletek anak,itulah amaran yang diberikan oleh orang tua tua dulu,sebenarnya ramai artikel yang mengingatkan kita untuk tidak menggeletek anak dan mencucuk pinggang kawan. kenapa?


Alasannya menggeletek kanak kanak boleh jadi berbahaya sebab mereka tidak boleh menyuruh anda untuk berhenti,jantung mereka akan berdengup lebih kuat dan pernafasan boleh berubah hingga mengakibatkan mereka terkena serangan jantung.

Seperti yang pernah perlaku kepada seorang budak bernama alya,dimana ibunya menggeleteknya di bagian pinggang dengan niat bergurau dan bermanja.

Namun siapa sangka gurauan itu berubah menjadi ngeri apabila Alya yang tergolek golek tiba tiba kejang dan suara tersekat sekat.

Ketika itu ibunya hanya mampu menjerit meminta tolong suaminya,namun anak mereka bernasib baik masih bisa di selamatkan selepas mendapat perawatan pakar.

Mengulas tentang Cucuk pinggang kawan, boleh buat terkesan pada mental mereka,Selalunya dalam masyarakat melayu ramai orang suka cucuk pinggang kawan atas sekadar bergurau buat kawan itu melatah.


Dari segi Pisiologi hal ini di terangkan berkait dengan responsive saraf-nervous system, dan kesannya bila kita kena cucuk pinggang sangat berbahaya,signal yang dihantar ke otak bila kena cucuk Adalah response kawan anda untuk mempertahankan diri yang menyebabkan mangsa panik akibat kejutan.

Kejutan inilah yang membuat  jantung  terkejut dan degupan akan menjadi cepat secara tiba tiba,bila situasi ini dibuat berulang kali,besar kemungkinan mangsa akan terkena serangan jantug.eberita.org








https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: informasi

TERIMA KASIH SUDI BACA Sering Geletek Anak Untuk Bergurau? Mungkin Anda Akan Menyesal Selepas Membaca Luahan Ibu Kehilangan Anak Ini . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top