Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Letak Jawatan Sebagai Setiausaha Agung PKR, Ini Surat Terakhir Rafizi Ramli Kepada Wan Azizah Yang Patut Anda Baca

25 November 2016

Yang Berhormat Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden
Parti Keadilan Rakyat.

(disampaikan dengan tangan)

PERLETAKAN JAWATAN SEBAGAI SETIAUSAHA AGUNG EKORAN KEPUTUSAN MAHKAMAH KES AKTA RAHSIA RASMI

Saya mendoakan Dato’ Seri Presiden dan Ketua Umum terus mendapat perlindungan dan rahmat Allah SWT dalam memikul amanah kepimpinan yang digalas.



Pada 14 November 2016, saya telah dijatuhkan hukuman bersalah oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dalam dua pertuduhan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA). Ini bermakna saya hilang kelayakan di sisi undang-undang untuk bertanding di dalam sebarang pilihanraya dan memegang jawatan di dalam sebuah pertubuhan politik seperti KEADILAN sekiranya rayuan saya ditolak kelak.

Walaupun proses rayuan masih berjalan, saya memandang berat keperluan KEADILAN membina sebuah jentera pentadbiran dan organisasi parti yang kukuh sebagai persiapan menghadapi PRU14. Jika saya terus memegang jawatan Setiausaha Agung, ketidaktentuan kelayakan saya di sisi undang-undang boleh memberi ruang kepada musuh politik kita menggunakannya untuk membantutkan persediaan parti. Saya tidak mahu faktor saya dijatuhkan hukuman mendatangkan risiko tambahan yang perlu ditangani parti.

Oleh yang demikian, saya dengan penuh rasa syukur ingin memulangkan kembali amanah yang telah Dato’ Seri Presiden berikan kepada saya sejak Oktober 2014 kepada budi bicara Dato’ Seri Presiden. Saya bersyukur di atas kepercayaan yang telah diberikan dan berharap beberapa pembaharuan pentadbiran yang saya perkenalkan termasuk menaiktaraf sistem keanggotaan dan organisasi parti telah berjaya membantu parti.

Saya dengan ini memaklumkan keputusan saya untuk meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Agung KEADILAN berkuatkuasa hari ini Jumaat, 25 November 2016.

Oleh yang demikian, saya kini kekal sebagai salah seorang Naib Presiden yang dipilih oleh anggota parti dan akan terus melaksanakan tanggungjawab itu dengan sebaik mungkin. Mandat sebagai Naib Presiden telah diberikan oleh anggota, maka saya akan terus menjawatnya sehinggalah proses undang-undang memuktamadkan kedudukan saya di sisi undang-undang kelak.

Saya ingin merakamkan terima kasih kepada Dato’ Seri Presiden, Ketua Umum dan semua anggota parti yang telah memberi sepenuh kerjasama kepada saya sepanjang saya melaksanakan amanah sebagai Setiausaha Agung.

Saya akan memfokuskan kepada kerja-kerja merekrut dan melatih sukarelawan pilihanraya untuk memenangi kerusi-kerusi yang dimenangi tipis oleh Barisan Nasional; seperti yang telah dibincangkan sebelum ini dengan Dato’ Seri Presiden dan Ketua Umum.

Saya mendoakan Allah SWT sentiasa memberi petunjuk kepada kita agar tidak menyempang dari matlamat asal dan terus kekal membela rakyat dengan melawan mereka yang memangsakan rakyat.

Wassalam.

DEMI RAKYAT
Saya yang menjalankan amanah


RAFIZI RAMLI
Setiausaha Agung/Naib Presiden




http://i2.wp.com/rafiziramli.com/wp-content/uploads/2016/11/img_0356-1.png
http://i2.wp.com/rafiziramli.com/wp-content/uploads/2016/11/img_0357-1.png
http://i1.wp.com/rafiziramli.com/wp-content/uploads/2016/11/img_0358-1.png
sumber: rafini ramli dikongsikan semula malaysianewsss.blogspot.my




https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: politik

TERIMA KASIH SUDI BACA Letak Jawatan Sebagai Setiausaha Agung PKR, Ini Surat Terakhir Rafizi Ramli Kepada Wan Azizah Yang Patut Anda Baca . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top