Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Kronologi Punca Khalid Samad Diserang Dan Dimaki Anak Haram

Saja aku nak share kat korang kronologi pergaduhan dalam insiden neh. Supaya korang tahu dalam cerita neh, baik Tajuddin baik Khalid, dedua gila, bangang, bengap dan bengong. Juga untuk kenang-kenangan generasi akan datang. Lihatla anak-anak. Ini la perangai MP-MP kamo!



Tajuddin sebenarnya memang gila sikit time berbahas di Parlimen. Bukan saja dia tak berapa faham peraturan bahkan kerap tersasul, terlupa dan malas menjawab soalan.

Siapa yang rajin tengok sidang Parlimen macam aku akan sahkan point-point di atas neh.

Kisah neh bermula apabila ;

1.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEirKaHOcPuMZbVhaCVOBatArrJBThJxUUGoiERwbujLutJg0Pzh4a7RSiP4TIIgCm8WpL3XDiYzz-OeUJbR4Ix6NU4JWcBrHe7yB0SPpmXuZAQAWMvkognjagkiaWJrdqKhyHLQ1H3Lqg/s1600/Kok+2.jpg

2. Ya, inila ceritanya. Tajuddin tersasul merepek yang bukan-bukan. Teresa mungkin dah faham sikap Tajuddin suka bergurau tak kena tempat lepas tu bila bergurau tak lawak pula tu.

3. Dan dengan nada lembut, Teresa cakap "ini menteri takde tamadun punya".

4. Memang la dia tak puas ahti. Tetiba Tajuddin pi sentuh nama dia dengan mengaitkan sesuatu maksud yang lain.

5. Apabila ditegur, baca betul-betul ya, apabila ditegur, Tajuddin bukan sahaja enggan tunduk pada desakan bahkan menambahkan lagi kesasulan dia tu dengan buka cerita merapu-merapu.

6. Dia suruh MP Ipoh Barat cari tali lembu dan tarik.

7. Faham tak point aku? Tengah orang tegur dan marah-marah dia sebab merepek, tetiba dia merepek ke part tali lembu bagai. Apa kena mengena, kan?

8. Tapi dia memang macam tu! Dia kalau korang tengok dia berbahas, memang merapu. Aku beratus-ratus kali menyumpah dalam ahti. Betul ke malaon neh menteri aku?

9. So aku simpulkan, sesiapa yang waras pun akan jadi gila kalau berbahas dengan Tajuddin sebab dia suka lari topic.


10. Agaknya Teresa dah faham kot perangai Tajuddin. So dia malas nak panjang-panjangkan cerita.

11. Batu Kawan pun tegur lembut-lembut tau. Batu Kawan dan Seputeh neh bukan sahaja ahli parlimen wanita bahkan bukan beragama Islam juga. Walaupun kena sindir dengan Tajuddin, Teresa tetap bersikap tenang.

12. Sehingga la Khalid Samad bangkit. Mula-mula dia mendesak kemudiannya ntah apa angin dia tiba-tiba jadi marah dan meroyan memaki-maki Tajuddin dalam dewan.

13. "Ini menteri sial. Ini menteri sial". Live pula orang tengok.

14. Bagi aku perkataan tu takde salahnya. Tetapi ia perlu digunakan pada keadaan yang betul. Dalam keadaan Teresa Kok pun tenang menerima sindiran, yang Khalid Samad nak melebih-lebih dah kenapa? Aku tak faham langsung.

15. Kemudiannya, pada semalam, si Lim Guan Eng dan Gobind Deo Singh pun bangkitkan hujah yang sama. Nampak tak? Seputeh takde apa. Orang lain pula over-reacted. Aku pelik gile.

16. Seputeh sejak insiden 'KOK' tu berlaku (even pada hari tu juga), dia move on.

17. Dia bahas isu rakyat. Dia memang datang kerap dan bahas isu rakyat. Pagi ada petang ada malam pun ada. Kadang-kadang aku perasan dia senyap. Kalau macam tu aku tahu la dia tak ada.

18. Point yang aku nak tunjukkan kat korang ialah, Seputeh yang kena sindir tu sendiri dah melupakan kejadian. Lantak ko la Tajuddin. Baik aku focus permasalahan rakyat. Dah la tempoh bersidang singkat 58 hari setahun. Nak buang masa untuk bergaduh-gaduh buat apa. Atau mungkin Seputeh ada cara lain nak menyelesaikan masalah. Aku taktau. Yang aku tahu, dia memang cool. Dia tak melebih-lebih layan lawak kasar Tajuddin.

19. Manakala, isu neh akhirnya membawa ke plot baru. Daripada kes awal Tajuddin sindir Teresa, membawa kepada Tajuddin VS Khalid.

20. Pagi tadi Khalid diserang oleh anak dan kumpulan penyokong Tajuddin di hadapan bangunan Parlimen.

21. Penyokong memaki-hamun, tarik baju Khalid, rentap badan dia dan sebagainya. Lepas tu masa nak bersurai  AllahuAkhbar!

22. Mula-mula mereka maki bagai nak rak. Babi. Pukimak. Babi. Anak haram. Lepas tu dah habis memaki. AllahuAkhbar. Tak faham betul aku dengan dorang neh.

23. Laporan polis juga telah dibuat terhadap Khalid Samad. Dan kononnya beberapa laporan polis yang lain akan turut menyusul bagi mendesak Khalid Samad. Ntah hapa-hapa aku rasa.

24. Tajudin sindir Teresa > Khalid maki Tajuddin > Khalid dimaki balik. Tamat cerita dah la. Buat apa nak lapor polis dan sekarang sampai libatkan kes notis nak saman dan tuntutan maaf.

25. Betul la dua orang neh meroyan macam budak-budak bergaduh ejek nama bapa.

26. Tajuddin juga hantar surat tuntutan permohonan maaf kepada Khalid, desak dia minta maaf secara terbuka. Dalam masa 7 hari. Dan Khalid tidak akan minta maaf selagi mana Tajuddin tak minta maaf pada Teresa (Seputeh) dan Khasturiraani (Batu Kawan). Menurut Tajuddin, dia hanya mengambil tindakan ke atas kenyataan Khalid di luar dewan manakala di dalam dewan dia akan abaikan. Konon-konon nak tunjukkan diri berlapang dada la tu. Padahal jika dia amek peduli tindakan dalam dewan, dengan dia-dia terbabit sama sebab dia yang mulakan ejek nama orang dulu!

27. Sepatutnya memandangkan orang macam Tajuddin dan Khalid gemar mempromosikan Islam seperti itu Islam seperti ini mengambil pendekatan Islam menyelesaikan masalah. Bagi contoh yang baik kepada Teresa. Sikap buruk korang berdua ni la yang buat orang bukan Islam fikir bahawanya melayu muslim di Malaysia neh pandai cakap je. Amalnya tidak.

28. Ketika mengucapkan KOK, Tajuddin tengah pakai songkok. Khalid sindir. Khalid yang berjanggut pula memaki Tajuddin. Cerdik ke kelakuan dorang tu?

29. Masing-masing dah tua. Tinggal nak melawat ke kubur bila-bila masa. Boleh pula buang masa bergaduh isu remeh temeh.

30. Khalid tak seharusnya emosi terlebih. Jika dia tak memaki, dia tegur elok-elok macam YB-YB non muslim yang lain, apa ada hal? Nak juga memaki dalam dewan. Lepas tu potpetpotpet pasal Islam. Akhlak sendiri ke laut bhai. Nak maki pun tak la aku cakap salah. Cuma macam aku sebut tadi la. Keadaan tu kena betul. Kalau dia maki isu rakyat, aku laju2 sokong.

So, fikir-fikirkanlah ya.
 

sumber:  amenoworld.net



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: politik

TERIMA KASIH SUDI BACA Kronologi Punca Khalid Samad Diserang Dan Dimaki Anak Haram . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top