Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Saya Orang Susah Salahkah Berniaga? Pelajar Perempuan Jual Pil Dalam Sekolah Raih Pendapatan RM10,000

Gara gara ingin mencari duit belanja sendiri, seorang pelajar perempuan sanggup menjual pil di sekolah namun perkara tersebut akhirnya dapat dikesan pengawas dan beberapa rakan yang lain.
Melalui rakaman video pendek kurang 1 minit tersebut, kegiatan pelajar berkenaan dapat dihidu apabila terdapat pil dan juga wang kertas yang banyak. Diserbu ketika sedang asyik mengira wang, rupa rupanya masih banyak lagi wang yang tersimpan di dalam bag.
2-taksub-nak-kaya-pelajar-jual-pil-di-sekolah-hanasuva


Di samping itu terdapat juga beberapa pil yang dibungkus di dalam plastik kecil yang sangat mencurigakan. Tidak dapat lari daripada situasi tersebut, pelajar perempuan berkenaan turut cuba menghalang dirinya daripada dirakam kamera. Untuk gambaran jelas, anda boleh saksikan video di bawah:


Bagaimanapun, menurut pelajar perempuan berkenaan yang enggan didedahkan identitinya, dia mengakui bukan berasal dari keluarga yang berada dan terpaksa mencari sendiri pendapatan di sekolah bagi membiayai belanja dan juga bayaran tuisyen.

“Salahkah saya sebagai pelajar ingin berniaga . Saya bukan menjual secara terbuka saya hanya menjual kepada kawan-kawan di sekolah yang inginkan kecantikkan. Saya menjual produk Fairywhite bila kawan-kawan sekolah tegur saya kulit semakin cerah jerawat pun dah tak ada”

“Saya tahu kalau saya ingin menjual sekotak mereka tak mampu kerana kebanyakkan mereka masih bersekolah termasuk saya sendiri. Saya menjual produk ini dengan repack balik secara kecil untuk saya jual balik dengan harga mampu beli”

“Tapi tak sangka saya di serbu oleh pelajar lain menyangka saya menjual pil estacy . Longgokan duit tu adalah hasil jualan produk Fairywhite kepada kawan-kawan saya di sekolah. Saya sendiri tak sangka jual kecil-kecilan di sekolah dan di online saya boleh dapat hasil RM8,000 hingga RM10,000 sebulan,” dedahnya.hanasuva.com



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Saya Orang Susah Salahkah Berniaga? Pelajar Perempuan Jual Pil Dalam Sekolah Raih Pendapatan RM10,000. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top