Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Hati-Hati Kalau Check In Hotel- Tuala yang customer dah pakai, selalunya akan digunakan untuk mengelap mangkuk tandas dan lantai bilik air. Ini realiti,"


Hati-Hati Kalau Check In Hotel





Bagi kaki travel, mungkin ini pendedahan yang sudah kerap mereka baca. Namun bagi mereka yang travel sekali sekala, pendedahan ini perlulah dimanfaatkan agar tidak menjadi mangsa pusat penginapan yang hanya mementingkan keuntungan berbanding mengutamakan kebersihan.

"It's true. Saya pun pernah jadi student praktikal. Mostly kami disuruh gunakan sarung bantal yang telah digunakan untuk mengelap gelas tersebut. Uwerk! Ada air liur basi dan kelemumur orang lain. Tuala yang customer dah pakai, selalunya akan digunakan untuk mengelap mangkuk tandas dan lantai bilik air. Ini realiti," kata netizen yang tidak didedahkan nama ini.





Bukan itu saja, malah pelanggan hotel juga dihidangkan dengan makanan dan minuman yang tidak bersih.

"Saya pernah kerja part time di banquet yang agak tersohor di Selangor. Ada satu-satu masa event, air masak untuk minum kebaisan. Guest pula ramai, air pula tak cukup. Lastly kapten suruh ambil juga tadah saja dengan air paip dan tuang dalam gelas guest. Omaii! Rasa nak pitam. Belum lagi foods yang jatuh tepi besi penutup longkang kitchen itu, kena kutip dan isi semula dalam pinggan," katanya.



Jadi, usah hairan jika anda berasa tidak sihat selepas menginap di hotel 'pengotor' seperti ini. Jumlah bintang sesebuah hotel itu tidak memberi jaminan bersih, sebaliknya hanya gah pada luaran dan dalam iklan sahaja. - PIXEL MEDIA






https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Hati-Hati Kalau Check In Hotel- Tuala yang customer dah pakai, selalunya akan digunakan untuk mengelap mangkuk tandas dan lantai bilik air. Ini realiti," . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top