Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Mengapa Suami Masih "main" Perempuan Lain Walaupun Dah Ada Isteri Cantik Dan Sempurna? Ini Jawapan Pakar Yang Patut Isteri Baca

Apa yang membuat suami curang dan tidak setia? Isteri yang cantik, setia dan pintar memuaskan suami di ranjang bukan jaminan. Beberapa perkara boleh membuat seorang lelaki tetap curang meski sudah mempunyai isteri cantik dan sempurna secara fizikal.

Zoya Amirin, ahli psikologi s * ksual, mengatakan bahawa lelaki yang seperti itu bererti sifat sepermanya agresif dan tidak boleh monogami. Dalam sebuah hubungan, laki-laki tersebut cenderung curang.

Lalu, apa yang membuat laki-laki tetap mendua walaupun mempunyai isteri yang sempurna? Zoya menjawab, bahawa ada banyak faktor yang membuat seorang lelaki berlaku curang. Misalnya tidak boleh menyampaikan apa yang menjadi keperluannya. Misalnya, ingin mendapatkan perhatian dari isteri tetapi tidak boleh meminta.

"Seharusnya, lelaki mengatakan apa yang menjadi keinginannya. Jika ingin disayang, dikucup, dipeluk ya ungkapkan. Banyak laki-laki yang ingin mendapatkan cinta dalam bentuk tertentu, tetapi dia tidak meminta, "kata Zoya dalam sexpedia.

Di Indoensia sendiri, perempuan cenderung untuk meletakkan dirinya sebagai ibu dari pada isteri.
"Beberapa wanita melayan suaminya seperti anak kecil misalnya ketika mengemas pakaian. Perlakukan suami seperti orang dewasa. Tanyakan padanya apa yang boleh dibantu atau dia boleh mengerjakan sendiri, "kata Zoya.

"Selain itu, panggil pasangan anda dengan nama sendiri atau sebutan lain yang bukan peranan bapa atau ibu," tambahnya.
"Anda pasti tahu kalau anak laki-laki yang beranjak remaja biasanya memisahkan diri dari ibunya kerana malu misalnya dicium di depan umum. Selain itu laki-laki dewasa, perlakuan suami sebagai orang dewasa jika tidak mahu dia curang, "ujarnya






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Mengapa Suami Masih "main" Perempuan Lain Walaupun Dah Ada Isteri Cantik Dan Sempurna? Ini Jawapan Pakar Yang Patut Isteri Baca . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top