Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Ibu Bapa Tolong baca Kalau Sayangkan Anak, Cecair Kimia Di jumpai Dalam Makanan Ringan Kanak-Kanak

Perhatian kepada ibu bapa terutama yang sering memberikan duit pada anak-anak untuk membeli jajan. Selepas ini tolong lihat betul-betul samada jajan yang dibeli oleh anak anda selamat atau sebaliknya. lihat gambar-gambar dan penemuan yang dikongsikan daripada media seberang ini mungkin patut anda jadikan ikhtibar.


Seseorang ibu bernama ElzaLia menghantar status di facebook ketika anak perempuannya beli teh pembungkusan serta mengatakan ada yang aneh dengan rasanya, "Tak enak," katanya.Saat di check, nyatanya keluar cecair pekat yang begitu menjijikkan seperti gambar-gambar yang dipaparkan ElzaLia berikut:

Apa lagi isi teh gelas ini? Baru kali ini nemu yang kayak gini. Tidak lagi minum ini, dah serik. Mempunyai bentuk seperti lendir .. Seperti memegang cacing .. Tidak keruan ... PAdahal expired nya masih lama, yang masih meragukan photo yang saya post tadi asli apa tidak ... ini photo anak saya lagi memegangnya. Kebetulan belum dbuang kerana akan ditunjukkan kepada ayahnya ... Bukan bermaksud memburukkan product tertentu ... Hanya utk berkongsi saja ... Agar hati-hati. Untung saja belum dimakan, barang itu tersangkut d sedotannya ... Alhamdulillah ya Allah ..

 
 Beri amaran yang lain, untuk kesihatan anak-anak yang tidak tahu apa-apa, kasihan mereka bila harus menelan benda berlendir yang pasti mempunyai kandungan bahan kimia berbahaya itu.

Seperti yang kita kenali bersama-sama kalau Jenama Terkenal Teh Gelas adalah sisi dari Syarikat KumpulanOT (baca = Orang Tua) yang juga menghasilkan product popular yang lain seperti Wafer Tanggo, Siket Gigi Formula, Minuman Kiranti, dan lain-lain. Adakah ini product gagal? sudah pasti tak boleh di katakan gagal bila kita fahami serta telusuri lebih jauh mengenai penyebab atau aspek kenapa boleh ada Gumpalan lemak menyerupai kulit ayam pada dasar pembungkusan teh itu.


 Terdapat banyak aspek kenapa pada kemasan yang tertutup rapat boleh ada gumpalan? pertama-tama kita sebagai customer mesti teliti terlebih dulu sama ada teh itu masihlah layak minum atau tidak? Lantaran bila teh itu telah expired (tamat) tambah baik janganlah di minum.

Ke-2, bila product itu masihlah belum tamat namun tetap anda dapatkan Unting Lemak seperti pada gambar, hal itu kerana pada proses pengedaran ke lapangan product itu tak dijaga dengan baik dengan kata lain main banting hingga ada lubang-lubang kecil yang bikin udara boleh masuk sehingga teh lebih cepat tamat sebelum masanya.


 Penyebabnya Ketiga iaitu teh itu luput dari pantau pemeriksa, kerana dalam prosesnya bila teh yg tidak layak dihasilkan atau lantaran tercemar bahan kimia utk meyebabkan kerosakan lebih cepat. Di kilang biasanya teh itu akan di buang atau dipisahkan supaya tidak menimbulkan kesan seperti di atas.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kesihatan

TERIMA KASIH SUDI BACA Ibu Bapa Tolong baca Kalau Sayangkan Anak, Cecair Kimia Di jumpai Dalam Makanan Ringan Kanak-Kanak. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top