Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Jangan percaya orang terlampau mudah. Pandai akak ini menipu, hebat akak ini punya drama. Good akak



“Pandai akak ni buat drama” Cerita sebenar 3 beranak minta beras di petronas puncak alam

★★★★★

“Pandai akak ni buat drama” Cerita sebenar 3 beranak minta beras di petronas puncak alam|Semalam netizen dikhabarkan ada seorang ibu bersama dua orang anaknya meminta bantuan orang awam di Stesen Petronas, Puncak Alam.

Perkongsian yang dimuat naik oleh Emma Minhat itu menjadi viral lebih dari 10,000+ perkongsian di Facebook.

Bagaimanapun, status itu telah dipadamkan tidak beberapa lama kemudian selepas ramai pihak yang tampil mendedahkan bahawa wanita itu sebenar telah menipu orang ramai.

Dalam masa yang sama juga, ada segelintir netizen yang mengecam, menunding jari dan menyalahkan pihak-pihak seperti pihak masjid, zakat dan sebagainya kerana tidak memberi bantuan kepada keluarga wanita ini.

Lembaga Zakat Selangor (LZS) kesal dengan tindakan netizen yang tidak bertanggungjawab terbabit, tampil memuat naik penjelasan seorang pengguna Facebook yang menjelaskan cerita sebenar.

“Pandai akak ni buat drama. Maaflah kepada semua rakan-rakan Facebook yang comment di sini. Jujur saya akui, rakyat Malaysia ini memang prihatin sebenarnya. Dulu pernah kena tipu dengan akak ini. Alasan dia menggunakan anak-anak. Seharian naik motor dia boleh dapat tiga beg beras dan dia belanja di kedai makan beli tomyam dan paprik. Ada pula duit? Tak pelik ke?

“Sebab dulu dia pernah kata suami dia kerja bawa lori dan dia juga bekerja. Dia dapat duit dari Pusat Zakat setiap bulan. Kalau dia bekerja, dia tak akan meminta sampai macam itu sekali.
“Pakcik saya dah terkena dengan perempuan ini. Dia datang rumah minta duit dengan muka kasihan dan alasan dia anaknya sakit, perlukan duit untuk buat pembedahan. Pakcik saya masih mempunyai anak-anak kecil hanya mampu beri RM50 sahaja sebab dia pun nak guna duit untuk anak-anaknya sekolah.

“Memang betul orang kata ‘don’t judge a book by it’s cover’ tetapi kadang-kadang kita kena judge juga. Jangan percaya orang terlampau mudah. Pandai akak ini menipu, hebat akak ini punya drama. Good akak, well done. Terima kasih sebab berjaya buat semua orang prihatin terhadap anda.

“Harap jangan kecam saya okay, ini realiti, bukan nak auta,” katanya Nizza Etton.

Justeru, LZS menasihatkan orang ramai tidak cepat mencari salah, menunding jari dan menghukum orang atau pihak lain sewenang-wenangnya. – The Reporter
KISAH 3 BERANAK SUSAH MINTA BERAS DI PETRONAS PUNCAK ALAM UNDANG KECAMAN NETIZEN


Kami sempat melihat post yang viral ini & menjenguk komen-komen dalam post tersebut.
Ada antara netizen yang TERLALU HEBAT mengecam,menuding jari,menyalahkan pihak lain seperti pihak masjid,zakat dan pihak berkuasa yang lain.Post yang asalnya berniat murni jadi tempat kecaman pulak.
Akhirnya,post yang hampir mendapat 10K likers dan beratus ratus share itu dalam telah dipadam oleh empunya post setelah mendapat tahu kisah sebenar berkenaan keluarga tersebut.


Maka,bernasib baiklah kepada netizen yang mengecam kerana kecaman yang ditulis tidak kekal lama dalam alam maya.Jika tidak,boleh menjadi saham akhirat yang tidak baik kelak.TAPI isu sekarang ada yang telah printscreen dan buat post baru bantu viral kisah ini.
Moga kisah ini jadi iktibar agar kita tidak cepat mencari salah,menuding jari dan menghukum orang atau pihak lain dengan sewenang-wenangnya.
TABAYYUN ITU AMAT PENTING





http://eberita.org/pandai-akak-ni-buat-drama-cerita-sebenar-3-beranak-minta-beras-di-petronas-punca-alam/










Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Jangan percaya orang terlampau mudah. Pandai akak ini menipu, hebat akak ini punya drama. Good akak. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top