Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

“bestkan abang nyo**ot..esok abang buat lagi macam semalam” & perempuan tu balas “klu pasal nyo**ot memang anwin..sedap..nanti sayang xyah pakai bra la macam ni”

Assalammualaikum. Aku menulis hanya sekadar luahan perasaan yg x terlarat ditanggung lg. Maaf andai panjang berjela. Rumahtangga yg dibina slama bbelas tahun kini rebah. Krn ksilapan org lain, aku menjadi mangsa keadaan.

Dipendekkan cerita, ummi abah ku suka tinggal dgn kami. Selesa katanya sedangkn rumah kami teramatlah kecil. Flat murah, bilik ada 1 shj. Itu la bilik kelamin kami, tu la bilik anak2 kami (anak 2 org, 10 thn & 2 thn). Ruang tamu pula kecil & dapur yg sempit.

Mulanya suami beri izin utk ummi abah ku dtg ke rumah bila2 masa. Tapi mereka ibarat mengambil kesempatan terutama ummi ku. Dia langsung x nak balik ke rumah dia dgn pelbagai alasan yg aku sndiri maklum. ummi terus bermastautin dirumah kami. Minggu silih ganti, bulan, tahun, & akhirnya seperti kami yg mendatang menumpang dirumah org. kami x boleh berbuat apa. Tiada privacy utk kami suami isteri langsung.

Bilik kami sesuka hati mereka guna, katil kelamin kami ummi abah guna sesuka hati & dihenyak anak2 sedara yg ummi bawa. Barang rumah kami banyak rosak akibat perbuatan anak2 sedara. Perbelanjaan rumah makin tinggi, bil elektrik melampau naik krn kipas lampu & aircond yg on 24 jam. Berkali aku tegur dgn baik, tp tetap berulang. Beberapa kali aku minta cara baik supaya ummi abah pulang kerumah mereka & memberi ruang utk kluarga kami. Tp kejap je, x lama lps tu mereka dtg balik gara2 ummi aku yg nak duduk rumah aku.

Akhirnya suami yg bertahun pendam rasa x dpt nk berlakon lg. dia mula cari keseronokan diluar. Scandal dgn staff sepejabat dia si anak dara tua. Bersayang bercinta bagai. Jarang pulang rumah awal & tidak lg wasap/call mahupun membalas mesej aku. Aku hack wasap dia. Allahu kecewanya. 

Bila aku minta kepastian, setelah beberapa hari kami cuba berbincang. Perbincangan PERTAMA, suami meluahkan sedikit shj apa yg dipendam. Suami kata, wasap tu hanya lakonan. Suami suruh ppuan tu berlakon kononnya mereka bercinta & suami suruh ppuan tu wasap syg cinta utk tarik perhatian aku. Suami bangkitkn isu ummi abah & suami berkata dia x tau sejauh mana lg rumahtangga kami ni. Allah.. aku dh jelaskan yg aku dh buat tugas aku utk meminta mereka pulang tp mereka tetap kembali ke rumah ni. Salah aku ke?

Untuk selamatkan rumahtangga kami, kali ni aku terpaksa berkeras meminta ummi abah keluar dari rumah kami. Allah….betapa peritnya aku rasa. Allah je tau mcm mana menangisnya hati ini walaupun aku tau aku dipihak yg benar. Ummi terasa hati sangat2 pada suami aku & mula marah2 kt aku. Stress! Malam tu, aku hack wasap suami lg. Konon kata berlakon tp makin rancak dia berdondang sayang dgn scandal tu.

 Berdating, ajak2 duduk diriba, anak dara tua tu pun bukan main gatal lagi, katanya dia akan layan suami aku slps mereka kawen nanti, skrg Cuma boleh ‘ringan2 je dulu’. Perwatakkan anak dara tua tu konon alim bertutup litup tp gatal bijik ngan suami org! siap xnk lepaskn pelukan la, nk sntiasa kiss la. Suami puji dia cantik gebu comel bagai. Yelah, anak dara tua lum kawen lum beranak. Kita ni dh 2 org manusia pop out dari badan kita, belas tahun suami pakai kita, jaga mcm mana pun tetap sikit sbanyak ada buruknya kan. 

Sekali lg kami berbincang kali KEDUA. Kali ni suami luahkan semuanya start dari mula smpai sekarang. Tetap, tiada satu pun kesalahan aku. Katanya aku perfect, aku jaga dia & anak2 dgn baik, aku banyak bantu dia, support dia. Cuma satu je yg kurang. Aku gagal jaga privacy dia. Tapi tetap bukan salah aku. Salah ummi abah aku! Tapi kenapa aku yg dihukum? Kenapa?

Suami tiada jawapan utk itu. Aku dh jelaskan yg aku dh ‘halau’ ummi abah & mereka xkn dtg lg. Aku lakukan apa shj utk selamatkn rumahtangga kami. Setelah berbincang hampir 2 jam, suami minta tempoh utk dia bertenang & berfikir.
 Katanya, “bg saya masa berfikir. saya syg kn awak. Tp saya kecewa. saya serabut. Kalau kita berpisah, andai jodoh masih ada, kita pasti bersama semula. 

saya minta awk bersabar. Bg saya masa” bagai runtuh jantung, aku Tanya “awak syg saya tp awk nk berpisah dgn saya & nk bersama dgn ppuan tu? awk nk hukum saya atas kesalahan org lain? Kenapa? Kenapa saya yg harus mnjadi mangsa? awk memang nk kat pmpuan tu kn? Begitu mudah awk nk lepaskan saya? 

Setelah apa yg saya dh korbankan? Setelah smua susah senang yg kita dh harungi bersama?” “saya nak dua-dua” kata suami ku. x sedar diri, hutang dia pun aku tolong lunaskan, nafkah anak2 pun aku beri ihsan, makan pun x cukup ada hati nk dua-dua. Suami masih nak kt aku hanya sbb anak2. 

Korang rasa? Aku merayu, aku sujud kt kaki dia utk beri peluang kt rumahtangga kami tp terjelepuk aku ditepis & ditolak, dibiarkan menangis sndirian..
Dia minta masa utk bertenang & berfikir. & aku pun dh x mampu nk fikir apa lg. aku kata, “xpe la. Talak & poligami ditgn awak, bukan saya. awk fikir la baik buruknya. Jangan disebabkan kesalahan org lain, saya yg menerima hukuman. Itu tidak adil bg saya”

3 minggu..ya, 3 minggu aku cuba mengambil hati dia..bodohkn aku? Merayu, sujud di kaki dia, tp dia sgt ego..dia tepis aku, tolak aku scara perlahan2 bila aku mendekati dia..CUKUP! Allah dh buka mata hati aku utk melihat sejauh mana hubungan ini..jalan yg Dia nampakkan utk aku ialah BERPISAH..& aku sgt tenang menerima sgala petunjuk dari Dia.


.aku mula kumpul sgala bukti yg ada antara suami & perempuan tu..makin aku korek, makin banyak yg merobek hati..salah satunya, mereka telah pun melakukan zina ringan..dimana prempuan tu dgn rela hati topless utk suami aku ratah..betapa rancak & seronoknya mereka chatting pasal perkara tu malah suami siap cakap “bestkan abang nyo**ot..esok abang buat lagi macam semalam” & perempuan tu balas “klu pasal nyo**ot memang anwin..sedap..nanti sayang xyah pakai bra la macam ni”

Astaghfirullahalazim….
Aku print smua borang berkaitan perceraian & tuntutan yg patut..aku tukar perwatakkan..aku dah x rasa sedih, sakit hati mahupun marah..tiba2 je smua perasaan tu hilang! Malah aku happy sbb aku nk cerai..Allah Maha Kaya..Dia bantu aku utk percaya, aku boleh hidup dgn anak2 tanpa suami..Dia buat aku jd kuat, Dia terbitkan ceria & gembira dlm hati aku utk memudahkan urusan ku..


Depan suami, aku sntiasa ceria..aku main FB, wasap dgn family..aku senyum2..bila suami pandang, aku automatic sorok nset..xnk bg suami tgk & AKU SNDIRI XTAU KENAPA AKU BUAT MCM TU! Hasilnya, suami mula cemburui aku..slalu tanya, aku buat apa dgn nset? Aku ckp main FB la apa lg..Sabtu Ahad aku kluar dgn anak2..sampai suami aku sibuk nk ikut..suami mula berubah..mula ambil berat psl aku & anak2..mula bergurau, mula nk cuit2 aku, mula puji2 aku cantik & manis je..belikn aku roti, buatkn aku air, gosokkn baju, basuhkan baju, bila mlm mula bg hint nk bmanja dgn aku..ceh..

Skrg dia sntiasa tanya aku nk kemana, wasap dgn siapa, malah aku tukar password nset aku lg la dia x keruan & dia pun dh mula kurang main nset dgn perempuan tu..klu mlm je, dia akan off internet nset..perempuan tu? Ohhh dia mula x senang duduk bila suami dh kurang layan chatting dia..pagi2 je msti suami runsing sbb pmpuan tu wasap wechat merajuk2..

Tapi aku tetap dgn kputusan utk bercerai..hari tu kau yg nk cerai sgt kn? Nah, skrg aku siap sokong & beriya utk merealisasikan kehendak kau..tp knp kau berlengah2 & sntiasa beri alasan utk melambatkan proses? smpai kau tanya aku “wah, mcm x sabar je nk cerai?” YES mmg aku x sabar nk lepaskan diri dari kau yg tidak menghargai aku..sbelum ni aku merayu menangis tp kau buat kejung je..knpa skrg kau pula terhegeh2 nk pikat aku? MAAF..

hati & jiwa aku utk kau dh keras..Allah makbulkan permintaan aku utk tidak lg punyai apa2 perasaan mahupun dendam pada kau..yg ada hanyalah ihsan sbb kau ayah kpd anak2 kita..aku tunggu je masa utk ke pjbat agama tp kau? Main tarik tali…kau yg cari pasal, lantak kau la nak…jgn lupa bg tarikh ke pjbt agama, saya nk apply cuti siap2 ok!

kisah rumah tangga






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA “bestkan abang nyo**ot..esok abang buat lagi macam semalam” & perempuan tu balas “klu pasal nyo**ot memang anwin..sedap..nanti sayang xyah pakai bra la macam ni”. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top