Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Ibu akan memegang kemaluan bakal menantu untuk memastikan ada dara - tradisi pelik mencari jodoh

Di Bulgaria tengah, ada budaya perkahwinan yang aneh. Gambar di bawah ini tidaklah p * lec * han s * ks * al, tetapi beberapa ibu-ibu ditempat ini, pilih calon isteri untuk anaknya dengan meraba alat vit * l si calon untuk meyakinkan apakah alat beberapa calon layak gunakan atau tidak. Wow ..
 

Tiap-tiap th., Suku Gipsi yang berjumlah hampir 1, 8 juta orang akan berkumpul serta lakukan ritual penentuan calon isteri, apabila dipilih, jadi wanita itu akan di pastikan dapat suami yang juga sihat luar serta dalam.

Beberapa pengantin baru bila dihitung dalam jumlah muka tidaklah banyak, kurang lebih cumaRM300 -RM400 saja, anda boleh peroleh isteri dengan muka cantik.


 Berdasarkan pada budaya setempat, remaja lelaki serta wanita yang dibawah umur dilarang sama-sama ber'sen'tu'han, jadi dapat di pastikan lelaki serta wanita disini semuanya perj * ka serta per * wan. Mereka harus meninggalkan sekolah sebelum umur 15 th., Oleh kerana itu tiap-tiap tahun, ritual perjodohan ini umumnya dipenuhi dengan beberapa remaja.

Di ritual itu, sebagai tokoh utamanya iaitu pihak lelaki serta ibunya. Mereka akan mengawalinya dengan berkeliling serta mencari wanita yang mereka suka. Sesudah berbual lama, pihak lelaki akan perbincangan dengan orang-tua serta mamanya akan tiba serta memeriksa sisi wanita yang anaknya sukai.


 Ibu-ibu yang berkumpul di sini, iaitu ibu dari wanita yang sedang mencari jodohJanganlah hairan bila ramai perempuan-perempuan cantik ini datang dari keluarga miskin, lantaran memanglah mereka yakin melalui cara menikahlah keluarga mereka akan memperoleh kehidupan yang lebih sesuai.

Kadang-kadang juga, ada pihak keluarga yang mempunyai ramai anak lelaki, akan segera menjodohkan mereka dengan semua wanita di satu keluarga.Untuk yang berjaya dijodohkan, mereka akan naik ke kereta serta kebanyakan orang akan bersorak buat mereka. Ada yang menarik, ada yang bernyanyi, dan lain-lain.


 Walau perjodohan seperti ini ditentang kuat, namun untuk suku gipsi ini, ini yaitu satu diantara kebudayaan mereka yang perlu dijaga.

Sebelum acara ini selesai, untuk orang yang kurang mujur mereka bukannya bersedih, terlebih mereka akan bergandingan tangan serta menari beriringan untuk menamatkan ritual perjodohan hari itu.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: pelik

TERIMA KASIH SUDI BACA Ibu akan memegang kemaluan bakal menantu untuk memastikan ada dara - tradisi pelik mencari jodoh . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top