Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

"Kau dah kenapa.anak sorang pun xreti nak jaga.orang anak 10 boleh je jaga.aku memang x suka kau dari dulu lagi. Kau buat anak aku macam hamba kau"-mentua

Salam admin. Tlg hide kn profile saya
Assalamualaikum warga krt. Saya seorang suri rumah. Anak seorang dan sedang mengandung anak no 2 . Saya nak mintak pendapat dari ahli krt.


 Tentang ibu mertua saya. Ibu mertua ada 2 orang anak. Seorang perempuan dan seorng lelaki. Yang perempuan ikut suami. Dan yg lelaki suami sy. Sy tinggal sebumbung dengan ibu mertua saya. Dalam masa 3 tahun kami bernikah. Saya sudah 3-4 kali berselisih faham dngn ibu mertua.


 Yg kali pertama-ke3 diasebabkan perempuan janda yg selalu datang rumah(siang dan malam) . sehinggakan saya yg rasa tidak selesa. Semua hal rumah tangga saya diceritakan kepada orang luar. Sehinggakan kakak ipar saya(anak ibu mertua yg perempuan) dapat tahu cerita yg saya bergaduh dngn ibu mertua. Kakak ipar menghantar mesej. "kau mmg selalu menyusahkan mak aku. 


Kau kurang ajar dngn mak aku. Kau x thu nak bersyukur. Kau xthu aku sapa. Jngan sampai aku langgar kau. X kira lah kau sapa pun" apa yg saya rasa semua saya simpan dalam hati . sampai baru2 ni sy berselisih faham lg dngn ibu mertua sebab anak saya menangis nak tidur.. Saya buatkan anak susu. Jd nak dijadikan cerita.mula2 mmg salah saya. selepas saya basuh botol susu anak saya.saya masuk ke bilik dan saya tertolak pintu dngn kuat(mahu cepat secara tidak sengaja ) sebab susu anak ada di belakang pintu.


 Ibu mertua saya pn melenting jerit pada saya. "Kau dah kenapa.anak sorang pn xreti nak jaga.orng anak 10 blh je jaga.aku mmg x suka kau dari dulu lg. Kau buat anak aku mcm hamba kau" (kadang2 saya mintak tlg suami buatkan susu anak dan mandikan anak. Nurse dh pesan jangn selalu angkat anak sbb anak pertama saya anak istimewa disebabkan sy mengandung. )


 sy pn jwb " knpa mak x layan sy macm mak layan perempuan janda tu". Ibu mertua saya kata "aku pn sakit mcm mna aku nak layan kau". Dngn perempuan jnda tu blh je dia ketawa2 .manja2 . nak makan pn isikan nasi.seolah2 ibu mertua lebih suka kepada perempuan janda tu dan mahukan saya dan suami bercerai berai. Perselisihan faham saya kali ni pn kakak ipar saya sudah dapat tahu dan menghantar mesej lg kepada saya seolah2 saya juga yg salah


.mmg saya mengaku kadang2 apa yg ibu mertua ckp sy ada bantah .dan meninggikan suara kepada ibu mertua. Tp apa yg sy lakukan semua dalam keadaan marah. Kerana sikap ibu mertua yg sentiasa mahu menang. Patut kah saya cari rumah lain dan tinggalkan ibu mertua keseorangan di rumah. Dan ibu mertua mempunyai sakit. 


Saya rasa x smpai hati nak keluar dari rumah ibu mertua disebabkan ibu mertua mempunyai penyakit. Sebelum ni sy ada post tentang ibu mertua suka memberi makan kepada sepupu2 suami.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA "Kau dah kenapa.anak sorang pun xreti nak jaga.orang anak 10 boleh je jaga.aku memang x suka kau dari dulu lagi. Kau buat anak aku macam hamba kau"-mentua. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top