Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Scam derma anak yatim tahfiz dan Palestin-hasil kutipan derma bukanlah untuk pelajar tahfiz tersebut tapi masuk ke kantung Azhar Wahab

[Scam derma anak yatim tahfiz dan Palestin]
Azhar Wahab ni sejarahnya merupakan bekas pemandu Ashaari Muhammad (founder Al-Arqam)


Kemudiannya buat pertubuhan cult Kerabat Raja Sakti Kedah yang berpusat di Sg. Petani.
Mengutip derma menggunakan pelajar-pelajar tahfiz yang dikatakan bersekolah di pusat tahfiz berdekatan Yan.

Pelajar tahfiz (yang tak belajar tahfiz pun) disuruh mengutip derma/membuat jualan amal dengan alasan untuk tujuan pembelajaran keusahawanan (macam familiar, kat IPTA pun berlaku, jual Kangkeng Water).
Tetapi hasil kutipan derma bukanlah untuk pelajar tahfiz tersebut tapi masuk ke kantung Azhar Wahab.

Setelah kegiatan mengutip derma tersebut dibongkarkan, menggunakan nama Yayasan Hang Tawi tetapi masih mengutip derma menggunakan orang-orang tua dan belia yang kami syak adalah bekas pelajar tahfiz terdahulu.
Dikatakan menggunakan satu pulau di Tasik Beris sebagai pusat kegiatan cult tersebut.

Juga telah menggunakan nama SM Amin walaupun muka seperti penyanyi lagu PPAP.
Aktiviti 'kebajikan' yang telah dan mungkin masih berterusan ialah pemberian aiskrim herba di masjid-masjid selepas solat Jumaat dengan lori yang menggunakan gambar ala PPAP.
Terkini menggunakan gelaran Tuanku Karameng Sakti, setelah mengembangkan sayap cultnya ke Indonesia.

Juga buat program memberi petrol percuma kepada penduduk Sik yang mana kami jangka ianya ada suatu objektif yang lebih jauh pada masa hadapan dengan pilihanraya umum yang makin hampir.
Kami cadangkan anda:

1. Tidak memberi derma kepada pengutip-pengutip derma yang menggunakan identiti Yayasan Hang Tawi kerana disyakki akaun kutipan ini tidak accountable dan diselewengkan untuk kegunaan cult Azhar Wahab.

2. Tidak mengambil aiskrim 'herba' percuma yang diberi kerana walaupun nampak remeh, ianya ada kesan psikologi iaitu rasa berterimakasih kepada Azhar Wahab lantas anda merasakan segala aktiviti mereka ini legit.

3. Dia bagi petrol tu boleh nak ambik tapi bayangkan hasil dari mana semua ini, sedangkan tiada entiti perniagaan yang jelas pun yang cult ini boleh dapat keuntungan melainkan aktiviti kutipan derma.

4. Jabatan kerajaan berkaitan diharap tidak menerima sumbangan hamper atau duit dari pertubuhan cult ini kerana aktiviti mereka tidak jelas di sisi undang-undang.

Tapi ada satu kes dimana KDN menerima sumbangan wang ringgit dari Yayasan Hang Tawi ini, aku tak paham, KDN ni reti tak YHT ni suatu destructive cult yang sedang berkembang.
-AK74-



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: informasi

TERIMA KASIH SUDI BACA Scam derma anak yatim tahfiz dan Palestin-hasil kutipan derma bukanlah untuk pelajar tahfiz tersebut tapi masuk ke kantung Azhar Wahab. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top