Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Aduan Peniaga-Peniaga barangan cenderamata ASTAKA BUKIT BENDERA berasa ditindas oleh pihak PENANG HILL COOPERATION.

Aduan Peniaga @ Perbadanan Bukit Bendera
Kami Peniaga barangan cenderamata ASTAKA BUKIT BENDERA berasa ditindas oleh pihak PENANG HILL COOPERATION.


Pada tahun 2012...kami dikerah masuk dalam bangunan baru yang menghadap ke hutan..ditenderkan kepada FERENGGI FRONTIER...dengan janji kedai cenderamata lain tidak akan dibuka di atas oleh pegawai-pegawai MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG..ADUN..MP..


Kami meminta PIHAK PENANG HILL COOPERATION untuk menguruskan tender tapi ingkar dengan alasan pihak mereka cuma menguruskan keretapi..tiada niat membuat perniagaan...Perniagaan kami terjejas teruk sejak masuk bangunan ini dan cuma dapat keuntungan pada hujung minggu dan cuti sekolah sahaja...Pihak kami tidak tahu ada tender dibuka dan kedai baru dibuka di STESEN ATAS BUKIT BENDERA.

Kami kecewa dengan tindakan pihak PHC yang sengaja mengganggu perniagaan 6 kedai cenderamata..umpama hendak mematikan perniagaan kami dan menghalau kami. Dah la sewa naik mendadak. Sewa time BN memerintah hanya rm36 sebulan. Sekarang rm575-rm1500. Yg rm575 pun ada desas desus nak tambah jadi rm1500.

Lokasi kedai kami yang tidak stategik... terletak dalam bangunan CLIFF CAFE aras dua ke bawah...ramai pengunjung anggap bangunan ini adalah bangunan muzium burung hantu...lansung tidak sedar akan kewujudan kami..

Amat menyedihkan...kami mendapati kedai berkenaan yang dikatakan sewa mahAl menjual cenderamata pada harga yAng kurang..daripada harga pasaran.
Misalnya satu set keychain pewter dijual pada harga rm9..dengan keuntungan rm2...kami menjual keychain ini pada harga rm10 dengan keuntungan rm3. kami hanya dapat menikmati untung yang kurang...


adakah ini dinamakan berniaga? Seolah-olah hendak membunuh perniagaan kami.
Bulan januari..ke atas..kami akan menderita dengan perniagaan kurang dan menampung dengan pendapatan dari cuti sekolah ini...saya akui ramai peniaga tidak berpendidikan tapi anak-anak mereka ada bersekolah dan tahu akan perbuatan tidak baik PHC.




KAMI HAIRAN ADAKAH PERNIAGAAN PHC MELALUI PENJUALAN TIKET KEPADA PELANCONG TIDAK MENCUKUPI SAMPAI MENGGANGGU PERIUK NASI KAMI. BERIBU-RIBU ORANG MELANCONG KE BUKIT BENDERA TAPI ENCIK AKAN HAIRAN BILA BERADA DI BANGUNAN KAMI YANG KURANG PENGUNJUNG...KAMI MERAYU PIHAK TUAN MENYIARKAN KEPERITAN KAMI...



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: informasi

TERIMA KASIH SUDI BACA Aduan Peniaga-Peniaga barangan cenderamata ASTAKA BUKIT BENDERA berasa ditindas oleh pihak PENANG HILL COOPERATION.. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top