Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

polis sedang buru lelaki yang tendang kereta pemandu yang menjadi viral di media-SILA TAMPILKAN DIRI


~ LELAKI TENDANG KERETA DI CARI POLIS ~
GEORGETOWN ~ (#08_JAN_2017) .Polis sedang mencari seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung kes buli di jalanraya pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid berkata, polis menerima laporan daripada mangsa berhubung kejadian itu yang dibuat di Balai Polis Central dan kemudiannya mengenalpasti suspek.
Menurutnya, susulan daripada itu, polis menyerbu rumah suspek namun suspek tiada dirumahnya.

"Suspek sudah dikenalpasti namun belum ditahan untuk membantu siasatan.
"Sehubungan dengan itu, kita menasihati suspek agar tampil menyerah diri ke Jabatan Siasatan Jenayah Ibupejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) untuk membantu siasatan," katanya ketika dihubungi tadi.

Mior Faridalathrash berkata, dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, seorang lelaki berusia 33 tahun didakwa diugut untuk dicederakan ketika sedang memandu di Jalan Masjid Kapitan Keling di sini.

"Semasa mangsa memandu kereta di jalan berkenaan, dia didatangi seorang lelaki yang menunggang motosikal. Lelaki itu kemudiannya memotong kereta Proton Waja mangsa di sebelah kiri dan hampir berlaku kemalangan.
"Suspek kemudiannya mengarahkan mangsa supaya menurunkan cermin tetapi mangsa enggan. Berang dengan tindakan mangsa, suspek bertindak memukul cermin sisi kereta mangsa dengan menggunakan topi keledar sehingga pecah dan patah," katanya.

Menurutnya, suspek kemudiannya mengeluarkan wang RM5 dan melemparkannya ke arah mangsa.
"Wang itu dipercayai sebagai ganti rugi ke atas tindakannya itu. Namun, suspek terus menendang bahagian pintu pemandu dan penumpang sebelah kiri dengan kaki beberapa kali dan mengugut mahu memukul mangsa.
"Mangsa tidak menghiraukan suspek dan terus memandu ke arah Jalan Masjid Kapitan Keling untuk ke balai polis. Suspek bertindak mengejar kereta mangsa sambil memukul bahagian badan kereta dengan topi keledar. Kejadian itu berlarutan sehinggga ke simpang lampu isyarat hadapan Masjid Kapitan Keling," katanya.

Mior Faridalathrash berkata, kereta mangsa dan motosikal suspek beberapa kali bergesel dan akhirnya menyebabkan suspek terjatuh dari motosikalnya.
"Ketika kereta mangsa berhenti di lampu isyarat di hadapan bangunan 1st Avenue, di sini, suspek turun dari motosikalnya dan terus tendang beberapa kali di bahagian belakang kereta mangsa.

"Orang awam yang menyaksikan kejadian itu cuba mententeramkan suspek," katanya.
Menurutnya, akibat daripada kejadian itu, mangsa mengalami kerugian kira-kira RM1,000.

Mior Faridalathrash berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan jenayah.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA polis sedang buru lelaki yang tendang kereta pemandu yang menjadi viral di media-SILA TAMPILKAN DIRI. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top