Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

KERANA KEMISKINAN-mayat anak di angkut seperti barang diatas kenderaan pick up yang hanya ditutup dengan payung.



Kalaulah Pihak Hospital Pinjamkan Ambulan Mungkin Anak Saya Masih Hidup| Kata Atikah  mengenangkan nasib malang yang menimpa dirinya dan suami Arifin ketika jenazah anak mereka Desri Ratna Sahara di angkut seperti barang diatas kenderaan pick up yang hanya ditutup dengan payung.

Video yang tersebar di media sosial berkenan di muat naik oleh Trimo Nyawang Kokadohan yang berlaku di tasik malaya jawa barat,menurutnya Ratna Sahara meninggal dalam perjalanan kehospital menggunakan kereta pick up karena tidak mampu membayar Ambulance.

Dalam video si ibu meraung berguling guling di tepi jalan,sementara ayahnya hanya duduk diam disebalah jenazah anaknya seolah menyalahkan takdir kehidupannya.

Menurut sumear pada awalnya Ratna Sahara mengalami demam panas pada 14 /17 dan dibawa kehospital berhampiran kampung mereka ,namun karena semakin teruk,pihak hospital itu menyarankan agar membawa Ratna kehospital besara Tasikmalaya untuk pemeriksaan lanjut.

Hanya karena karena tidak ada duit,pihak hospital berkenan enggan memberikan kerja sama untuk menghantar Ratna yang dalam keadaan tenat,kedua orang tua ratna terpaksa menyewa sebuah kenderaan jenis pick up untuk mengankut anaknya,tapi sayang dalam perjalanan Ratna menghembuskan nafas terakhir.

Akibat daripada postingan itu,natizen masing masing meluahkan rasa kecewa,hingga mereka membuat andaian,kalau saja pihak hospital berkenan mahu memberikan kerja sama,kemungkinan besar gadis malang itu masih bisa diselamatkan.


http://eberita.org/kalaulah-pihak-hospital-pinjamkan-ambulan-mungkin-anak-saya-masih-hidup/






Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA KERANA KEMISKINAN-mayat anak di angkut seperti barang diatas kenderaan pick up yang hanya ditutup dengan payung.. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top