Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

"Kenapa awak tak upload gambar-gambar selfie di media sosial seperti orang lain?" -"Malaikat dah upload semua





Kalau travel oversea, kadang-kadang susah nak cari tempat solat yang proper. Jadi biasanya, saya solat dalam bilik salin baju di kedai baju.

Sebut pasal travel ini, teringat pada seorang kawan yang sudah mengembara ke semua benua di dunia. Tetapi dia tak selfie dan upload gambar-gambar dia.

Saya rasa pelik sebab dia juga photographer. Biasanya jenis ini cukup suka upload gambar. Lalu saya pun bertanya.
"Kenapa awak tak upload gambar-gambar selfie di media sosial seperti orang lain?" soal saya.

Jawapan yang diberikan olehnya teramatlah padu!

"Malaikat dah upload semua rakaman-rakaman itu dalam buku amal saya. Kita tengok sama-sama di mahsyar jelah nanti.

"Tambah lagi, aku takut niat travel jadi tak ikhlas. Elok-elok musafir kerana mencari redha Allah, bertukar jadi travel kerana nak menunjuk," katanya.

Insaf saya mendengarnya.

Remember, fake people have an image to maintain. But real people simply don't care. Just be yourself. You're the best when you are you. Wassalam.






https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA "Kenapa awak tak upload gambar-gambar selfie di media sosial seperti orang lain?" -"Malaikat dah upload semua. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top