Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

kisah hidup saya sebelum bahagia macamni semoga ia dapat beri anda semangat lwan sikap suami sedemikian





Slm. Saya nk konsi kisah hidup saya berlaku 4bulan lepas. Saya sudah bernikah. Sudah mempunyai anak perempuan umur 4taun lebih. Umur saya dgan suami jarak 15taun. Sebelum nikah suami saya cukup ambil berat pasal saya. Makan minum,kerja saya. Saya balik kampung dia ikut. Selepas saya bernikah saya surirumah sepenuh masa. Sikap suami saya berubah 200%. Selepas saya bersalin anak saya dari bayi sampai 3taun langsung xnk bersama suami. Dari bayi kurang kasih sayang dari bapak sendiri.

 Bile anak sudah pandai cari bapak dia tapi masalah suami xnak melayan anak. Anak menangis ke,jatuh ke buat xtahu ja atau pun dia marah anak. Asik main hanphone 24jam. Memang sikap suami berubah sangat2x. Kedekut nak mampus. Gaji 5 6k sebulan tapi duit xtahu kemana perginya. Kereta 900,rumah 600, brg dapur dia bagi saya 200, nafkah saya 3 4bulan sekali 100. Pakaian anak mainan ke memang xada. 

Saya buat delivery makanan. Untung itu la saya beli pakaian anak maianan,barang keperluan diri saya,barang2x rumah. Disebabkan saya tegur sikap suami dia maki hamum,kaki tangan dgan saya. Sejak nikah degan suami boleh kira berapa kali saja saya balik kg suami. Selalu cakap dgan saya xada duit xada duit. Masalah nya cakap xada duit tapi boleh pulak g bercuti,blk kg dia,beli itu ini senyap2x. Bila saya tanya dia elok2x . Suami memang xakan jawap elok2x dgan saya. 

dia akan cakap kasar,bodoh2xkan saya. Bila dia marah saya dia memang xakan layan saya dan anak. Xakan balik rumah. suami xbalik. Banyak kali suami buat mcm ni. suami cakap saya xakan berubah. Kenapa salah ke saya tegur suami n marah2x suami sebab xbalik. Saya xkisah dia xada duit ke. xbagi saya nafkah ke. Saya hanya perlukankam kasih saya untuk saya dan anak. suami jawap kepala buto kasih sayang. Kalau kami gaduh malam2x kalau saya xlayan dia dia memang akan mengamuk pecagkan barang2x rumah.

 Dah la barang2x rumah semua duit saya. Dia langsung xrasa bersalah. Selepas seminggu suami mintak maaf. Saya maafkan dia. Saya cukup2x bahagia. lepas beberapa minggu suami buat perangai balik. Xbalik rumah saya call tanya elok2x suami boleh babi2xkan saya,bodoh,anak sial. saya memang dh betul2x tawar hati dgan sikap suami. saya mintak izin balk kg saya. Suami halau saya.

 Suami cakap blh g mampus. Selepas sebulan lebih saya dekat kg. Suami saya dtg jemput saya mintak maaf dgan saya. Disebabkan dia xpernah hormat saya,halang hak saya sebagai isteri, paggil saya babi,bodog,ank haram,setan hati saya betul2x sudag tawar. Hanya ada sikap tanggungjawap. disebabkan suami xpernah layan anak isteri. xhormat isteri,menipu isteri,panggil isteri dengan gelaran xsenonoh pada isteri. Sampai isteri tidak redha apa suami buat terhadap isteri dan anak. allah maha besar telah memberi balasan pada suami. syarikat jualan kopi suami jatuh mendadak. Gaji pekerja xboleh bayar. duit selalu xcukup. Hidup susah. Hidup huru hara. buat kerja tiada hasil. Selepas suami sedar ini semua punca dari diri dia sendiri baru suami bertaubat. 

Alhamdulillah sapai sekarang suami layan saya bagaikan puteri dan melayan anak. gaji suami 4 5k sudah merasa berlebih2x gaji tersebut sampai suami mampu beli rumah sendiri. Suami xpernah halang hak saya sebagai isteri. Ingat saya dan anak. Kuasa allah. Sekarang on the way anak ke-2 alhamdulillah. Syukur. Moga suami xakan berubah. 


Ingat kaum hawa layan la isteri anda bagaikan puteri dan layanlah anak hasil benihmu tanpa memilih kasih. Inagt besar ganjaranmu buat suami. jangan sesekali buat isteri tawar hati dan tidak redha pada suami. Jawapnya nerakalah buatmu. Andai dulu isterimu jahat sekarang sudah berubah janganlah sesekali ungkit lagi. Pertapa susahnya nk berubah. Buat isteri bahagia redha pada suami itulah punca rezeki dan ketenangan hatimu wahai suami.
Bila hati sudah hitam. Sekian.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA kisah hidup saya sebelum bahagia macamni semoga ia dapat beri anda semangat lwan sikap suami sedemikian. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top