Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Menyewa rumah sampai mati lebih untung berbanding beli rumah secara riba - Ustazah Nur Puteri dayana

Menyewa rumah sampai mati lebih untung berbanding beli rumah secara riba kerana :

1. Sewa halal,riba haram.

2. Sewa tidak ada isytihar perang dengan Allah, riba mencabar Allah untuk berperang denganNya.

3. Dosa paling ringan riba ialah seperti berzina dengan ibunya sendiri.

4. Mereka yang buat riba ini sebenarnya berhempas pulas bekerja untuk bank siang malam,tidak cukup dengan itu isteri turut keluar bekerja untuk lunaskan riba bank sehingga saham akhirat yang utama iaitu anak2 soleh diabaikan,isteri bercampur gaul dengan lelaki ajnabi,fitnah bila keluar rumah lagi hanya kerana terpedaya dengan slogan beli lebih baik dari menyewa.

5. Selama 30 tahun anda bekerja untuk bank lipat gandakan lagi hasil riba mereka yang dinamakan sebagai untung,interest,faedah.

6. Beli rumah secara riba sekiranya RM500ribu anda kena keluarkan 10 % deposit RM50k + duit setem, khidmat guaman, lain2 fees.Anda sanggup keluarkan 50k +++ untuk melawan Allah dan Rasul tapi anda sayang untuk keluarkan RM50k untuk infak ke jalan Allah.Sebab iblis sentiasa hasut anda rugi nanti infak,sedekah,duit habis sedangkan anda tidak beriman kepada janji Allah.

7. Risiko dihadapi hanya oleh pembeli sahaja,sekiranya pembeli tidak mampu membayar kepada pihak bank lagi,maka pihak bank boleh merampas semula rumah itu dari anda.Dipersilakan anda keluar dari rumah tersebut.
.
Golongan yang telah ditipu oleh iblis sentiasa berkata,lebih baik beli rumah sendiri dari menyewa,at the end rumah tu kita akan dapat.

Buat apalah menyewa tiap2 bulan kena bayar tapi at the end rumah tu jadi milik orang lain.Inilah bisikan iblis yang menghiasi perkara mungkar itu kelihatan baik.

Ustaz,pak aji pun buat riba xkan mereka tidak tahu ?Jika begitulah idealogi anda,kalau pak aji,ustaz nak terjun neraka anda pun turut terjun.Ustaz dan pak aji bukan hujjah untuk melawan hukum Allah.

Iblis bisik lagi,kalau dua2 setuju tidak mengapa iaitu antara pihak bank dan pihak pembeli untuk buat pinjaman ( riba ).Saya katakan jika begitulah idealogi anda beerti ZINA itu jadi halal bila kedua2 pasangan setuju untuk melakukannya ?

Tambah lagi anda lihat kawan2 anda ada rumah sendiri hasil dari riba,fitnah dan bisikan iblis mula mencengkam.

Iblis akan menghiasi perkara yang jahat itu supaya nampak baik.Sebagaimana dajjal di akhir zaman akan jadikan sesuatu yang mungkar itu kelihatan baik.
Sebab itulah dosa riba ini dipandang ringan bahkan ianya seperti tidak berdosa.
Orang ramai bangga bila anak dapat beli rumah melalui jalan riba seolah2 inilah yang dinanti nantikan.

Saya sendiri akan merasa gembira jika seseorang itu beli rumah secara tunai.
Jangan fikirkan rumah di dunia yang fana ini,tapi fikirlah anda akan ada rumah di akhirat yang kekal abadi.

Di dunia ni cuba anda ziarah ke kubur untuk ingati mati tapi bukan untuk tujuan meminta kepada si mati seperti syiah dan sufi.Ke semua kita ni akan kembali ke rumah ( kubur ) sebagai tempat perhentian seketika.

Kena muhasabah diri kerana sebenarnya anda tidak mampu untuk memiliki rumah sebab itu anda buat riba.Jika tidak mampu kenapa anda beranikan diri berperang dengan Allah dan Rasul ?

Mereka yang beli rumah secara riba tidak takut hukum Allah atau jahil atau mereka telahpun mencabar Allah untuk berperang.

Hidup di zaman mencabar penuh fitnah ini memang bagai menggegam bara api.Tapi pilihan terletak di tangan masing2,hidup bukannya lama,dunia bukan kekal abadi.

Ekonomi islam rebah kerana berleluasanya RIBA,anda menjadi penyumbang kepada jatuhnya lagi ekonomi islam.

Menyesal sekarang masih ada jalan taubat menyesal selepas mati disebabkan riba yang dilakukan teramatlah perit azabnya.

Yang sudah terjebak dengan RIBA,bertaubatlah dan SEGERA berhenti dari melakukannya lagi atau anda sanggup menjadi penghuni neraka yang KEKAL di dalamnya.

Orang-orang yang telah sampai kepadanya larangan dari Tuhannya, lalu terus berhenti (dari mengambil riba), maka baginya apa yang telah diambilnya dahulu(sebelum datang larangan); dan urusannya (terserah) kepada Allah. Orang yang kembali (mengambil riba), maka orang itu adalah penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya. Al Baqarah 275



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: agama

TERIMA KASIH SUDI BACA Menyewa rumah sampai mati lebih untung berbanding beli rumah secara riba - Ustazah Nur Puteri dayana. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top