Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

10 Ungkapan Samy Vellu Yang Takkan Dapat Di Lupakan Sepanjang Zaman

GUA STRESS tapi Samy Vellu kasi GUA senyum.Samy Vellu hampir 31 tahun jadi menteri.Malaysian Insider ada ceritanya, di sini.

Berterus terang GUA akan merinduinya terutamanya kenyataan- kenyataan lawaknya yang dibuat sepanjang tahun. 

Seperti Perdana Menteri kita sebut dalam persidangan BN 2010, “Kita akan rindu pada Samy Vellu kerana beliau menambah banyak warna,kadang- kadang terlalu banyak warna”. Oleh itu, sebagai penghargaan gua hanya ingin berkongsi kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"kita mahu meningkatkan sistem pos kalu bule Hari ni pos, semalam sudah sampai"


2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"


3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”


4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”


5. Ketika krisis air:"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari” )

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar: "Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"Disaat Pas mnfkafirkan Umno....apa ini orng Pas...smua org kafir...saya pun dia kata kafir....
.
10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"

"kita rasa sangat bersyukur karina angkasawan kita setelah sapuloh hari meninggalkan dunia akhirnya selamat dikebumi"Itu saja setakat ini. Anugerah insan paling kelakar di dunia dimenangi oleh Samy Vellu.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: lawak

TERIMA KASIH SUDI BACA 10 Ungkapan Samy Vellu Yang Takkan Dapat Di Lupakan Sepanjang Zaman. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top