Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Jika Anda Jumpa Mereka Jangan Bagi Duit Walaupun 10 Sen, Lebih Baik anda bagi makan kucing yang tidak tahu berdusta - Ustazah Nur Puteri Dayana

Berjalanlah di mana saja,di bank di pasar malam,di shopping complex,pasti kita akan melihat orang berpakaian kopiah,serban bagi lelaki dan berjubah,bertudung bagi wanita sambil meminta sedekah.

Tabung diletakkan di tempat awam secara terbuka dengan ada label tabung masjid,pondok tahfiz,dan sebagainya.

Ada yang berjalan dari satu restoran ke restoran yang lain jual buku agama yang tidak berdalil seperti 100 solat sunat ( tanpa dalil ),ada yang jual air mineral terbitan pondok sebotol RM 5 disebabkan sudah ada bacaan qasidah dan al quran sebab itu harga mahal.

Yang sering kita lihat mereka yang berpakaian seperti ini meletakkan atas nama islam.Penganut agama lain ada ? duduk depan bank letak tabung ?Amat sukar untuk kita temui.

Namun mereka yang berimejkan islam sanggup panjat shopping kompleks sewa tapak di situ untuk meminta sedekah.

Penganut agama lain sibuk berniaga anda sibuk meminta sedekah atas nama agama.Minta sedekah tapi sewa tapak shopping boleh pula bayar,hasil dari kutipan orang ramai.

Soal mereka islam atau tidak itu menjadi persoalan tapi yang pastinya yang dapat nama ialah islam.Berapa banyak masjid nak didirikan ?Masjid yang sedia ada pun hanya kosong dipenuhi hiasan semata2.

Atau mereka ini mencari keuntungan dengan meletakkan agama sebagai platform.
Sedangkan nabi s.a.w tidak suka meminta minta apatah lagi secara terbuka dengan menjatuhkan maruah diri.

Sepatutnya pihak bertanggungjawab di kalangan jabatan agama menangkap mereka ini jangan hanya nak tangkap mereka yang tiada tauliah ajar bukhari dan muslim.

Jika anda jumpa mereka2 ini tidak perlu berikan mereka wang walaupun 10 sen.
Dari anda bagi mereka sedekah,lebih baik anda bagi makan kucing yang tidak tahu berdusta atas agama.

Mereka inilah yang merosakkan islam,mereka inilah yang membuatkan islam dipandang rendah.Islam tidak serendah itu untuk menagih simpati semata2 nak buat madrasah dan masjid.Duit zakat orang islam cukup banyak sampai nak bagi kat non muslim pun boleh.

Pusat zakat pun bila orang pergi apply wang berilah mereka pertolongan kerana itu amanah Allah jangan hanya time kutip zakat penuh buka drive thru sampai hantar kerusi meja kat masjid untuk pungut zakat.

Tapi bila nak bagi susah sangat.Namun dalam kes ini saya percaya bukan salah pusat zakat,tapi salah peminta sedekah yang tidak tahu malu dan pemalas suka meminta2.Mereka tidak pergi pun ke saluran yang betul kerana mereka berniat untuk mencari makan dengan meminta sedekah atas nama agama.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Jika Anda Jumpa Mereka Jangan Bagi Duit Walaupun 10 Sen, Lebih Baik anda bagi makan kucing yang tidak tahu berdusta - Ustazah Nur Puteri Dayana. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top