Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

anda berkahwin dalam usia 20 an tahniah anda akan nikmati hidup dengan lebih sempurna 15 tips yang penting



1. Anda sudah jumpa seseorang yang kenal dan tetap menyayangi anda di saat anda masih belajar tentang hidup dan dalam proses menjadi matang.

2. Ada ‘kick’ yang lain daripada dating. Anda berdua tahu yang anda berdua bersama bukan sahaja untuk getaran cinta, tapi untuk sama-sama menggalas tanggungjawab yang datang bersama. Tapi sebab anda ada pasangan yang dicintai dan mencintai anda, semua benda jadi lebih seronok dan mudah.

3. Bila anda rasa sedih atau ‘down’, anda seperti ada penyorak sendiri. Contohnya: “Seperti Malaysia, baby pun boleh!” “Sayang dungibap!” “You are still the best!” “Abang, shine bright like a diamond!*



4. Keluarga anda tidak akan asyik mahu carikan jodoh untuk anda. Sebab dah kahwin pun.

5. Anda berdua belajar bersama tentang perkara-perkara yang penting untuk menguatkan dan mengekalkan hubungan anda berdua, bersama-sama.

6. Anda penat macam mana pun (lebih-lebih lagi baru mahu meningkat naik dalam karier), bila balik nanti pasangan anda ada di rumah.



7. Masa kawan-kawan anda sedang sibuk bercerita tentang masalah hubungan mereka dan kekasih atau orang yang mereka baru hendak kenal, anda rasa bersyukur sebab anda dan pasangan sudah melepasi fasa itu.

8. Ada seseorang yang selalu mengingatkan anda yang anda disayangi.

9. Anda dan pasangan menghadapi cabaran hidup perlahan-lahan bersama-sama dan mengajar satu sama lain.



10. Kawan baik, buah hati, ‘partner in crime’ – semua dalam satu.

11. Apabila hubungan sudah stabil, anda boleh fokus dalam memantapkan kerjaya.

12. Walaupun perkara kecil, tapi sekarang anda boleh buat aktiviti seharian dengan ada peneman. Lagi seronok dan bersemangat basuh baju, kemas rumah, beli barang dapur etc.

13. Kalau rasa seperti mahu dating tapi rasa malas nak bersiap atau keluar atau mungkin juga tengah tiada bajet, anda dan pasangan boleh lepak tengok movies di rumah saja.



14. Anda boleh jadi diri anda sendiri sepanjang masa. Bila tengah geram ke, bila sakit perut ke, bila rasa gembira ke, bila rasa malas ke, bila rasa tak mahu mandi lagi ke, tak apa.

15. Mungkin ada kawan yang cakap “Mudanya kahwin. Sayangnya.” Tapi anda sendiri lebih suka dan selesa begini. Dan tak menyesal pun.

Sumber : Ikahwin.my



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA anda berkahwin dalam usia 20 an tahniah anda akan nikmati hidup dengan lebih sempurna 15 tips yang penting. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top