Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

bila Allah nak tunjuk..satu hari selepas subuh, selepas saya mengaji..hati kuat sangat rupanya dia dan perempuan tu dah bersekedudukan..





Mohon admin hide kan id saya
Saya tak tau bahawa kisah saya ni berat atau pun tidak, sebab bila say abaca kisah sahabt dalam page KRT ni buatkan saya rasa yang ada yang lebih susah dari saya..

Perkahwinan yang belum pun mencecah setahun, skrng sedang menunggu hari untuk bersalin (buntin pelamin)… baru sebulan kahwin suami dah curang, suami dah buntin kan perempuan lain..mesti rakan-rakan tertnya Tanya kawin atas dasar suka sama suka atau paksaan..

Saya dan suami dah bercinta lebih kurang 10 tahun..dan sebelum kawin memang ada masalah..tapi perkahwinan tetap diteruskan walaupun saya pernah bertanya kepada suami sekiranya dah tak nak tak payah terus kan.. tapi atas alas an kesian, persiapan dah buat dia tetap teruskan perkahwinan ini..

Dan bila dah halal..saya dilayan seperti orang asing, dan bila ditanya akhirnya dia berterus terang dah buntin kan perempuan lain..

Dalam sedih..saya cuba terima.. cuba untuk redha bermadu..saya dihantar untuk duduk dirumah ibu bapa dengan sehingga masalah poligami selesai..

Tapi bila Allah nak tunjuk..satu hari selepas subuh, selepas saya mengaji..hati kuat sangat nak balik ke rumah kelamin yang tidak jauh dari rumah ibu bapa saya..rupanya dia dan perempuan tu dah bersekedudukan..

Sebelum dari kantoi tu, kami pernah bergaduh sebab saya Cuma Tanya mana keadilan untuk saya..yang di janjikan??kenapa saya perlu diletakkan di rumah mak bapak saya ..sedangkan saya masih isteri dia..
Dalam pergaduhan itu..saya diceraikan suami..


Keluarga belah suami sahaja yang dah tahu yang mereka bersekedudukan.. tapi tak tahu yang kami dah bercerai..keluarga saya tak tahu yang mereka dah bersekedudukan dan kami dah bercerai..

Skrng dalam proses untuk sah kan lafaz cerai suami..lepas bersalin talak jatuh..lepas pantang sijil nikah akan dibatalkan..

Bila baca kisah-kisah di KRT,..apa yang boleh saya ckp untuk kekuatan diri saya..sekurang2 nya..saya tidak ada anak yang ramai bila ditinggalkn suami..sekurang2 nya Allah dah bagi saya makan hati dalm tempoh yang lama dengan suami sebelum berpisah..

Betul kata org..bukan senang nak bersabar..orang lain boleh suruh kita sabar..tapi kita yang rasa..kita yng lalui..mana nak tanggung malu lagi..depan kawan-kawan..depan saudar a mara lagi..


Mcam mana kehidupan lepas bercerai..mcm mana dengan anak yang belum pun lagi lihat dunia ..dapat ke bekas suami bertanggungjwab kat anak dia..mcm –macam persoalan yang bermain dalam fikiran saya..
Tapi kita sebagai manusia apa pilihan yng kita ada..selain redha,,..selain sabar..adakah dengan bunuh diri??memaki hamun suami…hantar santau ke kat suami..confirm ker kita dapat bahagia..

Apa yang saya tanamkan dalam diri saya , belum tentu dia dapat apa yang dia nak dia akan bahagia..dan belum tentu bila saya berpisah dengan dia saya tidak akan bahagia..


Allah itu kan adil..
Mohon doa dari rakan-rakan..moga dipermudahkan untuk bersalin..mengeluarkn anak syurga ni dengan mudah..moga dijauhkan dari sebarang penyakit…semoga semakin bertambah rezeki untuk kami berdua untuk mula kan kehidupan baru… aaamiinn…



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA bila Allah nak tunjuk..satu hari selepas subuh, selepas saya mengaji..hati kuat sangat rupanya dia dan perempuan tu dah bersekedudukan... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top