Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Kenyataan Ustazah Nur Puteri Dayana Membuatkan Pengurusan Masjid Seluruh Malaysia Panas Punggung

Pihak masjid kena ada yang bijak pandai bukan pengikut hawa nafsu.

# Masjid tempat untuk beribadah bukan tempat untuk jadi pertandingan masjid siapa paling cantik.
 
# Tidak perlu adanya perhiasan yang mahal,berhawa dingin namun ia digunakan ketika nak solat tapi dikunci selepas itu takut pencuri masuk.

# Hasil kutipan sedekah dari orang ramai xperlu boros untuk tambah equipment tidak sepatutnya atau renovate masjid.

# Bantu penduduk yang susah di sekeliling itu lebih mulia dari terus buat makan di masjid kerana bukan semua orang hadir,yang hadir orang yang berkemampuan pun ada.

# Kita lihat pada hari ini,masjid gah,besar,cantik tapi apa gunanya jika kanak2 tidak dibenarkan masuk,berkunci,solat kena duduk belakang,makmum tidak ramai jika ramai pun pada bulan ramadhan.

# Rumah Allah dah jadi rumah ajk masjid,mereka kunci rumah Allah seolah2 itu rumah mereka,jika ada yang tertidur dalam masjid pun mereka kejut dan suruh keluar.

# Pihak masjid ramai yang tidak cerdik,hal yang tidak perlu dibuat pun mereka buat.

# Tidak cukup hasil sedekah orang ramai,mereka memeras lagi duit penduduk setempat untuk buat hantaran pahala kepada si mati mengikut kepala yang dipanggil tahlilan perdana.

# Orang susah di sekeliling tidak dibantu,bila mereka pergi ke gereja anda marah kata kafir,murtad sebagainya tapi anda tidak pun membantu mereka menghulurkan bantuan hasil dari kutipan orang ramai yang membantu.

# Nak renovate atau besarkan masjid lihatlah pada jemaah yang datang,kalau ramai xhadir pun buat apa besarkan,ramai lagi orang susah yang wajib dibantu.

# Sepatutnya dana yang ada pada masjid tu bukan setakat boleh bantu sesama muslim bahkan bantu non muslim yang susah pun boleh.Kita sentiasa semaikan dalam ceramah bahawa islam ni agama rahmat sekalian alam yang membantu orang miskin dan sebagainya.Tapi kita xikut pun ajaran yang telah nabi s.a.w ajarkan.Macam manalah non muslim nak minat dengan islam.

# Non Muslim sudahlah tidak dibenarkan untuk masuk masjid seolah2 islam lah yang melarang hal ini walhal ini disebabkan kejahilan pihak masjid.Yang anehnya sebelum masjid siap orang kafir boleh buat masjid,tapi bila dah siap masjid orang kafir xboleh masuk.Ajeeb memang ajeeb.

# Dah tiba masanya kebanyakan masjid yang pihak ajknya seperti yang disebut di atas kena bubar,biar yang cerdik pandai take over.Yang dungu sila jaga rumah sendiri tidak layak jaga rumah Allah.Jangan kerana habuan / elaun sayang nak tinggal jawatan sekalipun dah tua tapi masih gilakan jawatan.




https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Kenyataan Ustazah Nur Puteri Dayana Membuatkan Pengurusan Masjid Seluruh Malaysia Panas Punggung. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top