Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Alangkah luluhnya hati melihat keadaan isteri saya time tu tengah berasmara dgn lelaki lain. Jatuh terduduk saya.


Salam ,
Saya nak sharing kisah saya.

Saya seorang suami berumur 33 tahun. Ada bekas isteri umur 42 tahun . Kami menikah 5 tahun lalu, bercerai baru je masa bulan puasa. alhamdulillah awalnya hubungan kami baik. Biasalah ragam alam perkahwinan, sometimes okay sometimes tak. 

5 tahun kami hidup suami isteri tanpa anak . Dah buat checkup result showing isteri saya benih tak subur. Tp saya ignore tak anggap apa pun. Mungkin takdir. Saya redha. Kami terus mencuba. Mane lah tahu kan kuasa Allah.

Bermula 3 tahun lalu, sejak saya tukar tempat kerja, gaji okay. Awalnya isteri kerja tp sbb gaji sy ok saya xbg dia kerja. Mula2 sesak jugak. Sbb isteri sy high demanding. Mcm2 nak. Every month gaji kne ada handbag baru, nak melaram kata nya dgn adik beradik dia. Yelah, ramai sindir kami tiada zuriat lagi.
So dia balas lah dgn cara dia melaram showing off depan adik beradik dia. Saya ikutkan saja kemahuan dia.


Tp makin lama dia makin berubah, puas saya beli itu ini sampai pergi keeja naik bas , nk buat duit minyak kereta pon x lepas. Saya kumpul duit beli moto sbb kalau naik bas perfi awal pagi balik lewat.

Makin lama kehendak suami dia x layan, makin lama dia makin berani marah tengking saya. Saya biarkan saje sbb penat balik kerja. Saya pon tahu apa punca. Tp saya notice everytime saya balik kerja , dia melaram mcm baru balik hangout . Bila tanya dia ckp baru balik dgn kawan2. Saya pon x kenal sgt kawan dia sapa. Yela wife kita kan.

Benda ni 3 tahun berlarutan sampai lah awal Ramadhan ni. Mungkin Allah nak tunjuk apa yg isteri saya buat belakang saya.
Selama saya kerja di tempat baru ni, gaji saya lepas tolak bayar rumah, bil kereta, air api semua dgn belanja dapur, dan simpanan saya rm1000 , the rest semua sy bagi dia. Dia ambil semua dan bagi saya belanja sehari rm5 sahaja untuk duit minyak moto atau tambang bas. 

Selama tu saya cuma diam.
Tapi saya tak tahu selama ni dia khianat saya. Awal ramadhan sy start balik awal. Selalu jam 9 baru smpai rumah sbb jem . Tp awal puasa sy dpt balik before magrib sbb niat di hati kalau dapat balik awal saya nak terawih. Allah izin kan saya terawih. 

Satu hari, pada puasa ke 12.
Saya lps solat magrib nak ke surau.
Isteri mmg xnak ikut, puas da ajak. Tapi entahlah.


That one night , sy tertinggal kopiah di rumah . Masa ada lagi sebelum solat isyak. Saya pon balik la ambil kopiah sbb rasa x selesa xde kopiah.

Terkejut saya tgk dpn rumah luar pagar ada kereta asing. Sy ingat ada org dtg la sedara mara ke apa. Bukak pintu tgk ruang tamu xde orang. Saya x sedap hati. Saya nak masuk bilik saya di tingkat atas,

Alangkah luluhnya hati melihat keadaan isteri saya time tu tengah berasmara dgn lelaki lain. Jatuh terduduk saya.
Isteri sy time tu jelaskan yg kononya saya ni asik kerja je. Mungkin itu silap saya. Thats why dia cari lain. 

Time tu sy lari pergi start moto then gagah kan diri gi surau nak terawih.
Lepas terawih sy ajak kawan sy ke rumah untuk kuatkan diri. Sy cerita kat kawan sy.Balik rumah sy lihat mereka masih berada kat situ. Tak malu betul.
Then sy lafazkan talak 3 dpn mereka. Isteri sy tersenyum tanda suka. Tp lelaki tu tetiba ckp, sorry bro aku saja suka2 . Aq taknak kawin pon dgn pompuan ni.
Isteri sy bengang dgn kenyataan lelaki tu. Saya halau mereka sbb xnak ada drama dalam rumah.


Bape hari lpas tu isteri merayu suruh rujuk balik. Nak rujuk mcm mana. Aku kerja bagai nak rak ko berjimba dgn jantan lain.

Masa kat mahlahmah isteri beharap dpat amount banyak harta sepencarian. Tp dgn bukti yg ada mahkamah ckp dia tak layak dpt semua tu.
Now saya jalani solo. Hati terguris sgt.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Alangkah luluhnya hati melihat keadaan isteri saya time tu tengah berasmara dgn lelaki lain. Jatuh terduduk saya.. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top