Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Suami tiba2 ja asyik cakap pasal nak kawin.. Saya x peduli sebab ingatkan gurauan.. .. Tapi hampir setiap hari suami cakap

TOLONG HIDEKAN FB SAYA..
Bismillahirrahmanirrahim..
Ok.. Saya nak kongsi dan luah cerita saya.. 



Saya seorang isteri muda ada anak satu.. Dah brkawin hampir setahun lebih dah.. Alhamdulillah.. Keluarga bahagia ja.. Suami dlu kerja biasa2 ja kdang gaji x ckup utk belanja.. Sya x kesah sbb sy tau suami byk byar itu ini.. Saya pula cuma suri rumah jaga anak d rumah.. Dlu saya ada bt bisnes kecil2 ja sbb nak tlg suami.. Sbb kesian suami byk byar itu ini.. Hidup bahgia ja wlaupun susah.. Tpi tu la.. Ujian mmg sentiasa dtg.. Tahun lpas dlm bln 7@8 suami dpt kerja baru..

 Hidup kami berubah sejak suami dpt kerja baru lebih Bagus dr kerja sblumnya.. Kiranya gaji ckup dan ad lebih lg utk blnja kami sekeluarga.. Tpi sejak dari bln 12 pda thun lepas.. Suami tiba2 ja asyik ckap psal nak kawin.. Saya x peduli sbb ingatkan gurauan.. Sbb suami mmg suka bguraubenda yg sma.. Dan dri tu dia brubah.. Slalu main fon di luar ruma.. Klu main fon dlm bilik pun saya nak tengok x boleh.. Dia kurang layan saya masa tu.. Tpi sy blum syak apa2 lngsung.. Dan ampir stiap hri ckap psal nak kawin lgi.. Stiap mlm saya mnangis sbb suami ckap benda yg sama.. Suami pujuk saya tpi tetap ckap nak kawin.. Ya Allah, perasaan mmg sedih.. Bila saya cek fon suami, tpi suami tapuk wasap dia kat fon.. 


Sampai satu hari tu, ada malam tu saya cek fon suami msa dia tgh tidor.. Sya ada nmpak password lg 1 hepon suami.. Saya buka wasap dia.. Ya Allah.. Bederai hati nak menangis spuas2 nya.. Nmpak chat suami dgn prempuan lain.. Mmg sedih la mnangis x brenti msa tu.. Saya mmg marah suami saya.. Marah sangat.. Smpai nak minta cerai.. Perempuan tu pun dah tau suami dah ada isteri dan anak tpi masih nak kacau laki org.. Dah la prempuan tu tunang org.. Mmg sah nak kacau rumahtngga org ja.. Nasib tuhan sentiasa bagi petunjuk dkt sya..


 Mmg saya marah sngat msa tu dgn suami.. Sampai hti dia bt saya mcmni.. Smpai masa tu sya nak cerai dgn suami.. Saya x layan suami lngsung.. Dan msa tu sya x balik rumah.. Ank sya mnta tlg mntua jga kan.. Dah la mlm tu dia pujuk sy balik rumah tpi sy xnak tpi dia pksa juga.. Lpastu mnta maaf konon.. Dan janji x berhubung dgn prempuan tu.. Mmg saya msa tu x percaya sgt dgn suami sya dah.. Hti mmg xdpt maafkan.. 

Dan tergerak hati nak hack wasap suami.. Tuhan tunjukkan lagi Dan kantoi lg msih brhubung dgn tunang org tu.. Dia tipu sya lgi, dia lupa tuhan tu ada.. Patut lah lngsung x balik ruma sbb nak berchat dgn tu prempuan.. Sya hacked wasap dia pun time dia ada balik rumah sekejap time pagi dan sy hack time suami tidur skejap.. Dan bru saya tau msa sy balik kg hritu lpas2 dah, prempuan tu dah pernah dtg ruma ambil suami p kerja sama2 (tau pun sbb mntua bgtau).. Prempuan tu sama kerja dgn suami..

 Dan byk kali dah org nmpk suami jln dgn prepuan tu.. Ptut la dgn saya lngsung xda masa.. Nk ajak jln pun sllu ckp sibuk.. Mmg saya x sangka suami bt mcmni dkat sya.. Dah hidup senang trus nak cari lain.. Sya hidup dgn dia susah sng dia x ingat?? Baru tuhan uji senang sikit.. Terus lupa diri.. Mnyampah btul.. Dan lpas ja dr hritu trus nak urus cerai dan kluar dr rumah.. Dia balik2 wasap suru balik ruma konon.. Sy xnak lngsung.. Tpi dia pksa juga.. 

ckap psal kesian ank la konon apala mcm2.. Saya balik juga.. Tpi sy dah mmg xda prasaan dgn dia.. Dan skrg suami xda kontek dah dgn prempuan tu.. Tpi hti sya xdpt trima dia dah sbnarnya.. Smpai skrg sya msi ingat apa dia bt dgn sya.. Saya lngsung xdpt maafkn suami sya.. Dan sya msi bersama suami atas sebab anak.. Tpi hampir stiap hri sya asyik ingat psal suami bt dkt sya.. Sya nak cri kerja tpi suami x kasi sbb xda yg jaga anak..

 Lgipun anak dah biasa dgn sya hri2.. Hti sy smpai skrg msi trluka wlaupun suami xda lyan prempuan lain lgi.. Saya cuma rasa xadil sbb dlu suami mampu layan prempuan tu lebih baik drpd saya pdhal sy isteri dia.. Dgn prempuan tu sweet ja chat2 dia.. Ada msa nak jalan sma2.. Dgn sy xda sweet2 lngsung.. Nak jln sma2 pun xda msa.. Sy asyik trfikir knapa dia x dpt layan sya baik2 mcm dia lyan prempuan tu dlu?? Skrg pun dia lyan sy mcm gitu2 ja mcm xda rasa bslh lngsung.. Sbb tu sya xnak bebalik dgn dia.. Sya stiap hri rasa mcm trseksa ja prasaan sya ni.. patut kah saya bertahan ja?? Saya masih syg kluarga kecil sya dan nak bhagia mcm dlu.. Tpi hati sya mcm xdpt terima suami sya lagi..
Saya nak minta pendapat sikit.. #TQ #KRT



P/s: Suami2 tlg hargai isteri.. Jgn dah senang, dan rasa diri mampu nak kawin lagi smpai lukakan perasaan isteri.. Kawin lagi x salah tpi asalkan isteri redha dan rela.. Klu isteri x rela dan rasa trsiksa.. Sama juga Kluarga xakan bhagia.. Bila rasa nak cari lain, ingatlah stiap pengorbanan isteri. Ingat la time susah bersma isteri..






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Suami tiba2 ja asyik cakap pasal nak kawin.. Saya x peduli sebab ingatkan gurauan.. .. Tapi hampir setiap hari suami cakap . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top