Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Bahana Terlanjur Dengan Lelaki Akibatnya dijangkiti penyakit kelamin

sekadar gambar hiasan 

. Ada yang sebelum dijangkiti hiv. Selalunya selagi tidak menjalni pemeriksaan mengandung, memang tidak tahu. 


Hanya tahu apabila melakukan pemeriksaan kesihatan ibu mengndung di Klinik Kesihatan Kerajaan. Jika di menjalani pemeriksaan di klinik swasta, merek tidak akan buat selengkap lengkapnya. 

Selalunya pemeriksaan mengandung di klinik kerajaan hanya di buat bila sudah masuk rumah perlindungan. Jika masuk kandungan sudah hampir 28 minggu, risiko tinggi kepada kandungan untuk dijangkiti kerana lewat menerima rawatan. Sebab itulah kenapa pejabat agama menerapkan pasangan pengantin yang mahu bernikah kena menjalani ujian saringan hiv.

 Untuk mengenalpasti tahap kesihatan pasangan yang ingin bernikah. Untuk mengelakkan penyakit yang ada pada pasangan dapat dirawat dan apabila ada anak, boleh mengelakkan anak terkena jangkitan. Ramai yang menyalahkan pihak lain bila sudah berlaku jangkitan. 

Kata sebab keputihan tinggi,ummi larang pakai panty liner sebab tu dapat jangkitan. Dik oii... jangkitan tu bukan dari sebab kamu tidak jaga kebersihan, tetapi jangkitan kamu dapat dari hubungan seks rambang. Melalui cecair lembapan. Sekarang dalam kes ni kamu terkena melalui air mani ketika persetubuhan. 

Bukan mudah pulak nak memahamkan. Sansetif lagi. Mudah tersinggung bila ditegur disebabkan jangkitan tu. Makin payah nak diurus. Menguruskan mereka dalam keadaan berbagai perkara. Didikan agama, amalan kehidupan harian yang bersih, emosi yang ikut mood saja mencabar kesabaran.

 Bila ditegur kata kita marah dan tidak peduli, tidak ambik perhatian. Jika dibiarkan tak tahu nak buat apa. Memang mencabar. Nak berubah bukan mudah. Moga moga hanya yang benar niat ikhlas mahu berubah saja berada di Baitus Solehah. Yang ada niat lain segeralah dikeluarkan secara hormat, Allah Maha Tahu .
AMBIL IKTIBAR....

Sebuah kisah benar...
😢😢😢😢😢😢😢



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Bahana Terlanjur Dengan Lelaki Akibatnya dijangkiti penyakit kelamin. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top