Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Dah doc pompuan seluk, doc laki plak seluk. lepastu datang budak praktikal acah2 nak seluk. Grrrr pengalaman ngeri sungguh

 


Assalamualaikum. Maaf saya hanya nak berkongsi perasaan. Semalam saya ade tanda nak bersalin, saya pegi dekat sebuah hospital ni.

 First time pegi sane. Agak terkilan, bila yang cek perut saya pelajar praktikal lelaki, seluk bukaan pelajar praktikal perempuan dan diperhatikan oleh 2 orang pelajar praktikal lelaki. Saya dah beritahu doktor perempuan muslimah yang bertugas time tu, saya tak benarkan. 

Tapi, dia cakap "takpe, puan dapat pahala bagi diorang belajar". Allahu rase macam badan ni patung dipegang sane sini. Saya faham kite tak boleh nak memilih, sebab kerajaan. Tapi, dimana hak kite sebagai pesakit. 

Sedangkan islam hanya membenarkan seandai darurat. Sedangkan doktor wanita muslimah itu ade disitu tapi hanya bagi arahan kepada pelajar praktikal. Takpela, mungkin ini dah bahagian saya. 

Saya tak kesah kalau yang cek itu seorang doktor lelaki seandai darurat, kalau tiada seorang doktor wanita yang bertugas waktu tu.

 Tapi, keadaan saya dicek oleh pelajar praktikal lelaki dan wanita sambil dinilai oleh doktor wanita. Maaf ye, ni sekadar luahan saya. 😔 sampai sekarang dah rase fobia nak pergi hospital.



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Dah doc pompuan seluk, doc laki plak seluk. lepastu datang budak praktikal acah2 nak seluk. Grrrr pengalaman ngeri sungguh. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top