Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

dear abg,kalau baca luahan hati syg.ketahuilah,syg dah maafkan abg.. abg carik duit bebanyak,syg carik wife sorang utk abg naa...

assalamualaikum wbt KRT.hide kan nama ye.

Saya nak share sesuatu yg mungkin boleh bagi pengajaran pada isteri dan suami di luar sana
Saya dah berkahwin 5 tahun dan dikurniakan anak berusia 4 tahun
dipendekkan cerita,suami sy ni ada rupa.segak la jugak...

dah banyak kali dia curang dengan sy..sampai satu tahap sy dah tak tahan sb kantoi dia bawak janda balik rumah.janda tu mengaku yg dia dah buat macam²..
sebelum ni bila kantoi sy cuma marah sy tampar n keluarkan kata2 kesat pd suami.tapi masa tu la sy tak tahan n bawak lari anak.

sy marah sy benci..tapi dalam masa yg sama sy rindu..sb suami seorang yg baik.tak pernah pukul sy dan anak.sy pernah pergi pejabat agama.mintak borang fasakh..sy tulis dan simpan kemas2..hati masih tak sanggup.sy berdoa mohon pada Allah tunjukkan jalan

lastly,sy balik rumah..sy terfikir.suami dalam keadaan yg masih memujuk..dan sy pulak dalam keadaan yg masih merajuk.ni la masanya nak ubahkan suami sy... sy letakkan syarat pada dia.kalau nak sy dan anak semula..ikut syarat sy bagi.
sy suruh dia solat penuh 5 waktu..jadi imam sy,hari2 kena pergi surau...dengar tazkirah.sy ajar dia mengaji..buang seluar pendek.ajar dia masak..ajak gotong royong sama2.tiap2 minggu balik kampung.haramkan porno.handfon tak ber'security..

dalam masa berbulan2 jugak sy tabah ajar dia hari2...sb dia dibesarkan dengan family yg kurang didikan agama..jadi sy terfikir dengan cara ni je sy boleh bantu keluarga sy...bila dah terbiasa dengan solat,surau,ceramah,berjemaah...dosa pelan² dia tinggal.

Alhamdulillah sy ucap syukur pada Allah swt..mula² terpaksa,lama² terbiasa.dia lah suami dia lah sahabat yg sy sangat2 banggakan sekarang.suami berniaga,jd dia akan jaga anak..sy pulak kerja.sy balik kerja,dia dah siapkan makanan.rajin masak,basuh baju.uruskan rumah tangga.kerja tu sy buat sama2.

sy pulak..longgarkan baju,buang seluar jean ketat.labuhkan tudung,berjinak² dengan niqab.asuh anak..ajar anak n suami mengaji.kadang2 bagi tarbiyah sentap pd dia sekali sekala..lama² dosa tu dengan sendirinya kita lupa.

dua hari lepas sy cakap pd suami suruh cari isteri baru.sy teringin nak bermadu..nak merasa payung emas nanti kt syurga.niat dlm hati tu memang datang dengan sendiri.sb sy tahu suami dh tak macam dulu.dia mampu bimbing anak dan isteri.tapi suami tak nak.katanya boleh sembur payung kat dapur warna emas.hehe..mungkin malu dengan dosa dia pernah buat dulu(laki mana tak nak bermadu kan)

dear abg,kalau baca luahan hati syg.ketahuilah,syg dah maafkan abg..
abg carik duit bebanyak,syg carik wife sorang utk abg naa...
untuk isteri kat luar sana yg diuji seperti sy..La tahzan innallaha ma'ana.gali ilmu akhirat.ajar suami..kita dapat pahala.nanti kita boleh pilih mana² pintu syurga yg kita nak.tu janji Allah






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA dear abg,kalau baca luahan hati syg.ketahuilah,syg dah maafkan abg.. abg carik duit bebanyak,syg carik wife sorang utk abg naa.... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top