Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

cerita menyentuh jiwa isteri- suami disahkan ada barah otak..tak lama lepas tu dia meninggal..saya disahkan mengandung anak pertama




assalamualaikum admin...tolong hide fB kawan office saya nie ya..tolong siarkan kisah saya nie sebagai pengajaran untuk semua..macam nie admin..saya harap cerita nie boleh dijadikan pengajaran dan kesedaran kepada semua isteri dan suami di luar sana..

saya seorang isteri dan perempuan yang memang panas baran dari dulu..saya berkahwin dengan suami saya setahun lebih..gaji saya jauh lebih tinggi dari suami saya sendiri..suami saya bekerja di bank dgn pendapatan hanya 1500 sebulan sebab kelulusan dia hanya SPM dan jawatan dia hanya kontrak.


.saya akui saya mempunyai ego yang tinggi..dulu ketika hidup bersama suami saya..saya sentiasa marah2 hanya sebab yang kecik..tp waktu tu saya rasa hanya saya yang betul..yela..saya kan perempuan..perempuan mmg perangai nak menang je..suami saya diawal perkahwinan jenis yang susah nk memahami saya..dia akan marah saya balik hingga berlaku pergaduhan besar antara kami.

.dia tak pernah pukul saya..paling teruk pun dia hilang sabar dia tinggikan suara dia..saya kerap mengeluh pasal duit tak cukup sebab sewa rumah saya yg bayar..barang dapur pun saya yg keluarkan duit..tp suami tetap ada bantu beli barang2 dapur bila dia ada gaji..dia bagi saya nafkah 200 sebulan sbb kami belum ada anak..bil astro bil api air dan bil gas masak pun dia bayarkan..tapi waktu tu ego saya tinggi..saya tetap rasa serba tak kena dgn dia.

.dia suami yang rajin..bantu isteri di dapur..sy jadi chef masak sebab memang kepakaran saya dalam memasak..suami punya tugas cuci pinggan mangkuk..bersihkan ruangan dapur dan buang sampah..serius saya tetap tak nampak kebaikan dia..saya hanya nampak salah dia dalam hal duit sebab gaji dia tak cukup membantu..kadang2 bila dia pegi keja bawa kereta balik lambat sebab jam pun saya marah..dah kama kahwin suami mula memahami saya..perangai saya..dia banyak mengalah..dia diam..tapi tetap ada kadang2 dia akan marah balik sebab nak betulkan keadaan..pernah 1 ketika kami bergaduh besar sebab saya marah dia hanya pasal duit..dia bawa saya pergi 1 tempat..antara saya dan dia je kat situ..dia meluahkan semuanya dari hati dia..dia menangis..dia cakap dia cukup sayangkan saya..

dia cakap dia berusaha untuk buat saya gembira dan bahagia..dia cakap dia sedar gaji dia tak tinggi..dia tak mampu dari segi kewangan..dia hanya tolong mana yang mampu..dia berdoa setiap hari supaya Allah lembutkan hati isteri dia nie..dia cakap dia takut saya marah sebab sy terlalu emosi..dia cuma mintak saya dilembutkan hati supaya tak cepat melenting..demi Allah.

.itu kali pertama saya lihat airmata seorang lelaki mengalir didepan saya..sy dapat rasakan keikhlasan dari hati dia..dia meluahkannya betul2 dari hati..dia menangis kuat..teresak2..saya pun sama menangis..dia kata selama kawin dia cuba merendahkan ego dia..dia banyak mengalah dan mintak maaf bila kami bergaduh walaupun bukan salah dia..dia cakap dia sentiasa berdoa dan usaha untuk dapatkan rezeki lebih supaya saya dah tak marah dia lagi pasal duit..dia kata dia yakin dgn kuasa Allah..rezeki Allah..cuma perlu bersabar je..saya sedar saya banyak dosa sebab kurang ajar dengan suami.

.saya berubah lepas tu..saya cuba untuk jadi isteri yang hormatkan suami..tap smentara..ego dan emosi panas baran saya nie memang susah nak di kawal..tetap berlaku pergaduhan..saya banyak bagi dia duit belanja kalau dia tak cukup..saya jadi tak ikhlas waktu tu..segala hadis saya cari untuk tunjuk pada dia yang tanggungjwb dia pada isteri tentang duit dan keperluan dirumah..saya tak nampak pun kebaikan dia tolong bayarkan bil api air dan astro..sehingga lah 1 hari tu..suami rebah dan masuk ke hospital.

.dia disahkan ada barah otak..tak lama lepas tu dia meninggal..saya disahkan mengandung anak pertama selepas setahun perkahwinan kami..dan handphone suami dapat panggilan dari bank lain menawarkan jawatan tetap sepenuh masa dengan gaji basic RM2500 sebulan..belum termasuk OT dan allowance..ya Allah..dia tinggalkan saya dengan zuriat yg Allah anugerahkan pada kami..dia dapat tawaran yang baik disaat dia telah tiada lagi didunia..saya jadi sangat tak kuat..barulah saya sedar..selama ini saya terlalu ego dan emosi.

.saya sentiasa teringat apabila suami saya marah dia bukan marah kosong tapi banyak isi yg di sampaikan pada saya..tapi waktu tu saya tak pernah sedar..tetap dengan ego saya..sya hanya nampak kesilapan dia..sedangkan kebaikan dia susah sya nak nampak..dia suami yang rajin pegi pasar beli barang..dia suami yg rajin mengemas dapur..tolong basuh pinggan mangkuk yang bersepah..saya balik kerja tengok cadar katil sangat kemas..ya Allah saya buta selama nie..hanya disebabkan duit saya jadi buta dgn kebaikan dan pengorbanan suami.

..dia memang tak cukup duit gaji tapi dia cukup dengan sifat penyayang dan rajin dia..Allah aturnya dengan baik..dia meninggalkan saya disaat saya tak tahu lg saya sedang mengandungkan anak pertama kami..selama ni saya la perempuan dan isteri yang paling berharap utk mengandung..tp Allah gantikan dengan zuriat yg Allah anugerahkan pada kami..betul lah orang cakap..bila kita kehilangan barulah kita akan sedar dan nampak kebaikan seseorang itu..saya tak nampak kebaikan dia selama dia masih di sisi saya..saya memang seorang pendosa..






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA cerita menyentuh jiwa isteri- suami disahkan ada barah otak..tak lama lepas tu dia meninggal..saya disahkan mengandung anak pertama . TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top