Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Bila abang dah sah jadi suami saya, abang hak milik saya seorang dan saya taknak abang ambik tahu langsung pasal keluarga abg




Salam admin. Mohon hide profile aku. Aku sekadar ingin meluahkan tentang apa yg aku simpan selama ni.
Aku seorg lelaki yg berumur 31tahun. Baru bercerai hampir nk masuk sebulan setelah hampir 7tahun berkahwin.

 Kami dikurniakan 2org anak, perempuan dan lelaki. Bekas isteri saya tu org berada berbanding sy yg tidak punya apa2. Hanya bekerja di kedai makan saja masa tu sebelum berkahwin dgn dia. Sebelum berkahwin nak dikatakan hubungan dia dan adik2 serta mak aku sgt baik. Dia kerap dtg berjumpa dgn mak aku call bertanya khabar dan sebagainya.


 Tp malam semasa aku sdg membuat persiapan utk diakad nikahkan lebih kurg sejam sahaja lg, aku terima msg drpd dia masa tu yg berbunyi begini "Salam abg. Lg berapa jam ja lg kita akan dinikahkan. So lps ja kita dah sah jd suami isteri nt, saya tknak abg ambik tahu lgsg psal keluarga abg. Adik2 abg semua da besar2. Mak abg pun masih ada adik2 dan abg2 yg lain lg. Bila abg dah sah jd suami sy, abg hak milik sy seorg."
Tp sy tk rply apa2. 



Selesai saja kami diakad nikahkan, keesokkannya kenduri sebelah pihak prempuan. Dan selang 2 hari di rumah aku. Sewaktu knduri di rumah aku, aku dah perhatikan pragai dia yg cpt2 nak tukar baju and balik rumah mak ayh dia. Tknak duk lama2 di rumah mak aku. Tp aku memintanya utk bersabar. Tp trus merajuk! Sjak berkahwin ni dia dgn mak aku tk nak dkt lgsg. Kalo aku balik rumh mak aku,dia cpt2 call suruh aku balik. Kdg tu Bila aku ajak dia skali dtg rumah,dia lgsg tknak. 

Selepas beberapa mggu kahwin kami tggal berasingan dgn ibu bapa dia. Kami buka kedai mkn mggunakan modal dari pnjaman tekun. Alhamdulillah kehdupan kami pd waktu itu syukur sgt. Aku handle bahagian dpn blkg iaitu masak dan lain2 lg. Kdg2 letih tp aku truskan juga buat kerja. Manakala dia cuma handle kaunter sja. Selama 7tahun khwin 1sen pun duit aku tk pnah ada. Semua dia handle.masa tu aku fikir nak bg kesenangan dan kebahagiaan dkt anak bini ja. Dpt tgk business sndri makin maju tu dah buat aku bersyukur.

 Selama 7 tahun jd suami isteri, kami hnya tidur bersama 3bulan sahaja. Aku tk phm kenapa dia mcm tu. Bila ajak bncg lgsg xnak.mkn minum pakai selama hdup jd suami isteri ni,aku yg uruskan.tp skali pun aku tak prnah mengeluh. Sb tau dia mgkin penat. Kdg2 aku rasa mcm tkda bini pun ada. Keluarga aku pun dia tkleh nk trima. Dgn mak aku pun dia lyn mcm hamba. Kdg buat tktau ja dkt mak aku. Stiap kali dtg rumah mak aku, masuk pun tknak. Puas aku paksa tp dia ttap tknk masuk. Suruh bersalam dgn mak aku pun kdg2 tknak lgsg. Kdg2 salam hujung2 je tnpa tgk muka mak. Allahuakbar aku rasa berdosa sgt.

 Aku rasa betul2 dah tak tertggung lg dosa2 isteri yg mcm ni. Sampaikan mak aku menangis bertanya kpd aku apa slh mak buat pd isteri smpi mak dilyn mcm ni. Aku berdoa pd Allah mohon dilembutkan hati dia.. aku solat dirumah,dia kata kat aku, nak solat pun perlu ttup pintu ke?bile aku solat jmaah di masjid,dikatnya aku ni menunjuk kat org. Aku tk phm dgn dia. 

Taktau apa masalah sampai mcm ni prgai dia .dgn anak2 pulak dia tak pnh lyn baik2. Dpn org ja dia lyn baik2.bercerai ni pun dia yg buat. Dia bgtau ustaz sy sakit mental. Sampai ustaz suruh sy p buat pemeriksaan di hpital.sy rasa terhina sgt2. Tiba2 mcm ni kesdahannya. sy redha dan jika itu yg dia nk sy buat. sy ceraikan dia dgn baik smpi mengalir juga airmata 😌 skg bla da bercerai melalui dia sy call dan msj nk jmpa anak.


 NK bg nafkah kat anak tp dia tknak trima. Dicanangnya sy ni yg buruk2 kt org lain.. kpada bekas isteri sy tu sy hrap awk ubah lah pragai .bertahun2 sy hdup dgn awk mcm2 awk buat pda sy..awk buat sy ni mcam tk wujud tp sy sabar ja. Sy layan awk ttap dgn baik sbb mak sy sentiasa berpsan supaya mghargai seorg isteri.berat rasanya utk memaafkan semua yg dah awk buat pda sy.tp takpelah sy maafkan dan berhrap supaya awk tak buat dkt bkl suami awk nnti mcm mna awk bt kpd sy selama ni .
Sekian luahan dari hati yg plg ikhlas.
MR.Z






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Bila abang dah sah jadi suami saya, abang hak milik saya seorang dan saya taknak abang ambik tahu langsung pasal keluarga abg. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top