Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

saya adalah ibu tunggal yang di ceraikan oleh suami di saat saya baru 10minggu mengandunkan zuriatnye dan sekarang saya dalam pantang.

salam admin dan warga fans...

sekadar gambar hiasan

saya adalah ibu tunggal yang di ceraikan oleh suami di saat saya baru 10minggu mengandunkan zuriatnye dan sekarang saya dalam pantang...bekas suami hanya ceraikan saya melalui sms. setelah itu,dia menghilang tanpa dapat dihubungi,soal nafkah 4 lagi anak langsung x di endahkan,saya telah ke pejabat agama,cerai telah jatuh walaupun saya ngandung...twmpoh edah adalah panjang iaitu sehingga la baby lahir.so, edah saya dah habis kerana saya dalam pantang...

maaf jika cerita panjang,tapi saya xtau nak luah kat mana,maklum la saya hanya sebatang kara sejak sebelum kawin,surirumah pula,hanya suami dan anak2 dunia saya seharian...
betul la ada pepatah mengatakan,si isteri di uji ketika getirnye kesusahan sang suami,tapi sang suami di uji d saat kemewahan dan kesenangan..
.
pepatah ni betul2 terkena batang hidung saya sendiri,selama 10tahun kahwin terlalu banyak kesusahan berbanding kesenangan yang kami lalui,dari awal kawin,memang bekas suami memang jenis kerja x lekat d satu2 tempat,so pendapatan pun x menentu la..nak2 pula hidup d bandar besar,dengan rumah sewa lagi,kereta pula bulan ni bayar bulan depan x...aduhhhh,lebih trajis lari bila xde duit nak bayar sewa rumah@terpaksa berkurung dalam bilik semata2 nak lari dari owner rumah,pelik kan...tapi tu la hakikat rumahtangga kami,kami duk 1 1 tempat@rumah pun x lama,paling lama setahun je,pas tu kami pindah..

bayangkan bila anak2 dah mula bersekolah,pernah anak saya yang sulung sampai 4x dalam setahun tukar sekolah...kesian budak tu,nasib baik la jenis otak cepat pick up..tu masih lagi saya sabar..hingga la dekat raya haji tahun 2015,suami(bekas) berhenti kerja lagi,saya pun bersuara,apa kata kami balik kampung je,menetap d kampung kos x tinggi macam di bandar,mulanye dia x setuju sebab takut family dia tau kesusahan kami,sebab segala kesusahan kami x pernah tunjuk kaaaat family dia,kami akan balik kampung bila kami betul2 ada duit,klu xde duit,even raya pun kami x balik tau.

setelah d pujuk demi persekolahan anak2 dia pun setuju le balik menetap d kampung..nak buat modal pindah blik kampung,kami jual kereta kami...kos angkut,deposit rumah sewa kat kampung,macam2 lagi la..duit semua duit la kan sekarang,bila dah setel semua pindah balik kampung,suami cuba cari kerja,tapi biasa la,dia xkan lama bekerja d mana2 tempat pun...last2 dia minta untuk keluar negeri lain untuk cari kerja yang bersesuaian dengnanye,maknanye saya di tinggalkan kat kampung untuk urus anak2..

setelah 6bulan d bandar berseorangan,sang suami mula berubah sikap,dari tiap2 hari call berkali2 dengar gelak tangis anak isteri,last2 saya call berbelas kali pun susah nak jwb...rupa2nye, sibuk melayan janda..

saya masih sabar,tapi bila dia nsk tutup dia melayan janda,dia tuduh saya yang ada jantan lain,memang saya xleh terima...lebih menyedihkan bila saya mengandung,dia sewenangnye jer menafikan anak yang saya kandung bukan anak dia...dan d saat itu juga la dia hantar sms ceraikan saya...oh yer...dia memang dah senang la masa dia ceraikan saya,dah bli kereta baru walau 2nd hand,gaji pn dah banyak,makan mewah,pakaian berjenama,rokok dunhilll xde dah john ke yang murah2 tu..tu dia la,kami ank beranak d kampung makan bercatu...anak2 p sekolah xde duit bekal,hanya nasi putih,kicap dan telur goreng je..

setelah dia ceraikan saya,d abaikan anak2...saya dengan perut memboyot p cari kerja,lipat bj,gosok baju,kemas rumah,kutip kotak,tin2,botol2,cuci pinggan d kdai makan sambil bawa anak2 yang kecil 4 dan 2tahun...bayangksn susahnye saya...tapi,rezeki Allah itu luas..walau dalam ketidakupayaan saya,rezeki saya dan anak2 d beri kesihatan,lahirkan baby pun sakit sekejap jer...dan walau dalam pantang baru seminggu,saya terpaksa gagahkan diri buat kerja2 rumah,urus anak2...

terima kasih la kerana sudi baca luahan saya yang panjang lebar,sesungguhnye..walaupun bergelar janda,saya tidak sedikit pun rasa susah hidup tanpa lelaki,sebab sebelum ni pun saya hidup d bawah naungan lelaki bergelar suami pun penuh dengan kesusahan,jadi..tidak sedikit pun ralat dengan status J yang d pikul jika ia adalah hikmah..doakan kekuatan dan rezeki untuk saya dan ank2 ye wahai warga krt...
wassalam

kisah rumah tangga



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA saya adalah ibu tunggal yang di ceraikan oleh suami di saat saya baru 10minggu mengandunkan zuriatnye dan sekarang saya dalam pantang.. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top