Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

bermasam muka hanya kerana saya menegur cousin tunang saya kerana bergambar dan duduk di celah kelengkang tunang saya.


sekadar gambar hiasan

Saya nak minta pendapat sahaje .. Saya sudah bertunang & bakal berumah tangge tak kurang 2 minggu lagi.. Sekarang saya ade masalah dengan bakal mak mertua saya.. Sebelum ni kami okay sahaje.. Nak dipendekkan cerita, mula kami bermasam muka hanya kerana saya menegur cousin tunang saya kerana bergambar dan duduk di celah kelengkang tunang saya.. Okay.. 

 Sebenarnye da banyak kali saya sabar & perhatikan cousin dia tu. Dia memang rapat dengan cousin2 lelaki berbanding cousin perempuan . Saya sebenarnye okay kalau just bergambar ramai2 sebelah2 .. Still can accept la tapi ni duduk celah kelengkang sedangkan sebelah2 tu ade makcik2 die... Kenape die mesti duduk dekat lelaki .. ? Saya memang tak faham die. 

Saya sakit hati sebab cousin tunang saya tu atas saya setahun, bukan budak kecik. Die muda setahun dari tunang saya sebab saya dengan tunang pon beza due tahun.. Patutnye die tunjuk contoh bakal kakak sepupu yang baik.. Tapi care die buat saya rase meluat . Gambar tu pon kebetulan saya nampak bila makcik tunang saya kongsi kat laman sosial dalam album gambar keluarga mereka . Saya terus buat keputusan untuk tegur cousin tunang saye tu. 

Saya text cousin tunang tu , dalam text tut takde langsung perkataan maki atau bahase kasar.. Saya just cakap, ini memang bukan hal besar tapi saya pasti die tahu hukum die dengan tunang saye.. Saye cakap, awak sekolah & saya pon sekolah that's all.. Alasan nye, die anggap tunang saya sebagai abang kandung.
Text tu tamat macam tu . Die cakap takkan berlaku lagi. 


Pada malam itu, tunang saya text dan tanye kenape saya maki sepupu dia sebab sekarang sepupu die mengadu pade bakal mak mertua saye.. Tunang dengan saya dah okay sebab saya tunjukkan mesej2 perbualan saya dengan cousin die.. Yang mnjadi masalah seakarang mak mertua saya masih lagi bermasam muke. Malah setiap kali saya nak datang ke rumah die, seolah olah die mngelak dari berjumpe saya. Bakal mak mertua saya tu meluah kan perasaan pade kakak tunang saye.. Kakak tunang pon dah masuk campur..

 Kakak tunang ade menghantar mesej pada tunang menyuruh saya datang meminta maaf pada cousin tunang & bakal mak mertua saya tu.. Dalam text tu ade cakap, kalau saye tak datang mintak maaf pade cousin tunang saya tu, sampai mati bakal mak mertua saya tu tak maafkan saye dan rumah tangge yang bakal saya dan tunang saya bina takkan kekal lame sebab takde keberkatan dari mak tunang ssye tu.. 

Sebenarnye banyak bende saya nak cerita disini tapi saya ringkaskan. Kerana satu keburukan tertutup segala kebaikan yang ssye buat untuk family tu.. Saye sedih dan tak tahu nak mengadu pada siape.. Saye penah bertanya pendapat ibu saye, dan ibu menyuruh saya bersemuka dengan bakal mak mertua seperti biasa. Tapi persoalan sekarang, perlukah saya meminta maaf dari cousin tunang saya tu?



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA bermasam muka hanya kerana saya menegur cousin tunang saya kerana bergambar dan duduk di celah kelengkang tunang saya.. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top