Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

"B sayang baby.... rasa best baby peluk b semalam.. nak lagi boleh?" "anything for u..... malam ni kita jumpa lagi ye"

ABANG..... SAYA DAH TAK MAMPU LAGI.............
#kisahbenar
Kehidupan saya tidak sebertuah wanita lain yang disayangi & dimanja.

Buat semua lelaki yang bergelar suami... tolonglah setia & hargai pasangan anda dan janganlah buat seperti suami saya.... sakitnya pedih teramat.....
Episod percintaan & perkahwinan kami sangatlah indah..... bila memasuki bulan ke 3 perkahwinan ketika saya disahkan hamil... semuanya bertukar...
.
.
Suami saya mula berubah....
.
.
Saya tinggalkan kehidupan saya bersama kawan demi suami saya. Rupanya dia yang tinggalkan saya setiap malam dan keluar dengan kawan2nya. Saya sentiasa keseorangan.....
.
.
Saya sedang hamil anak sulung saya, 7 bulan ketika ini...
.
.
Bayangkanlah betapa luluhnya hati ini bila setiap kali saya hidang makanan untuknya.... suami saya makan dan berlalu pergi tanpa memandang saya....
.
.
Setiap kali saya cium tangannya dan dekatkan dahi saya untuk diciumnya... di elak...
.
.
Setiap kali saya cuba peluknya ketika tidur.. dia kata dia panas.. sedangkan ketika itu sejuk bilik sebab pasang aircond...
.
.
Setiap kali saya cuba ajakknya 'bersama' dia kata dia penat... Allah... lebih sebulan dia tidak sentuh saya...
.
.
Bermacam macam benda bermain dalam fikiran saya....
.
.
Terukkah rupa saya ketika ini...? Kenapa suami saya tak mahu saya seperti dulu? Kenapa dia boleh hilang nafsu terhadap saya sedangkan dulu dia yang mengejar saya?
.
.
Walaupun saya hamil 6 bulan ketika itu, berat saya 58kg dan ketika hamil ni saya lebih suka mencantikkan diri... tapi saya pun tak faham kenapa suami saya buat macam ni...
.
.
Ya Allah... luluh hati ini seluluh luluhnya.....
.
.
Cinta yang saya anggap akan indah.. bertukar macam ni...
.
.
Saya ingatkan masa hamil ni suami saya excited dengan anak kami.... rupanya tak...
.
.
Selalunya saya yang akan ke klinik dan buat checkup... Suami takkan pergi... & tak akan tanya pasal kandungan.
.
.
Saya akan bercakap dengan anak dalam kandungan & menangis sendirian. Memang rasa lemah 1 badan sebab nak makan pun saya tak lalu sebab fikirkan suami.
.
.
Saya tak putus berdoa pada Allah... saya menangis berdoa & tertidur.... saya mohon Allah beri petunjuk....
.
.
Pada 27 Februari lalu, saya terima berita yang menambah susah saya.... suami saya accident, bertembung lori.
.
.
Luluh hati masa tu..... suami saya dikejarkan ke icu sebab kaki & tangan kirinya patah & pendarahan teruk masa tu.
.
.
Ya ALLAH.. selamatkanlah suamiku Ya ALLAH... keadaan masa tu memang lain sekali... saya seperti wanita hilang akal kerana terlalu sayang...
.
.
Nasiblah mak ayah nasihatkan saya buat solat hajat dengan anak anak yatim. Lega sikit hati masa tu. Saya mohon petunjuk dari ALLAH.........
.
.
& masa di dalam wad ketika suami saya masih belum sedar... saya usap kepalanya... saya cium dahinya... saya cium tangannya... saya cium pipinya berulangkali kerana terlalu rindu dan sayangkan syurga saya ini......
.
.
& masa tu saya ternampak incoming call "puteri".....
.
.
Bila jawab... dia letak.... siapalah puteri ni? Terdetik untuk saya tengok msgnya... Allah.... luluh hati masa tu....
.
.
"B sayang baby.... rasa best baby peluk b semalam.. nak lagi boleh?"

"anything for u..... malam ni kita jumpa lagi ye"
.
.
Terberhenti jantung saya ketika itu.... tangan yang saya sentuh kepala suami segera saya angkat....
.
.
Rupanya suami saya curang dengan saya......
.
.
Ya ALLAH... rupanya ada sebab suamiku ditimpa ujian ini.......
.
.
Kalau tak, sampai bila saya tak akan tahu....
.
.
Terduduk saya ketika itu.. menangis tanpa henti sebab selama ini suami saya ada yang lain.... dia yang patutnya mengusap perut saya tapi membelai perempuan lain... dia yang sepatutnya bermanja dengan saya tapi memeluk perempuan lain.....
.
.
Teramat down saya ketika itu... family yang ada disisi ketika itu sangat tak faham kenapa saya menangis... saya tak ceritakan langsung mengenai ini.......
.
.
Pada 2 Mac suami saya dah discharge... saya bawanya pulang ke rumah kami....Dia tak tahu pun yang saya dah tahu rahsianya... saya banyak diam dari berkata kata......
.
.
Walau pedih hati ni.... saya tetap jaga dan mendoakan suami saya sembuh cepat.
.
.
Minggu lepas saya minta izin untuk keluar beli aiskrim potong perasa kacang sebab saya teringin sangat nak makan....
.
.
Bila dapat aiskrim tu happy sangat sangat rasa... sejuk tekak ni.. syukur ya ALLAH..... lain macam nikmat bila dapat makanan yang kita mengidam...
.
.
Sampai saja rumah, saya masuk ikut dapur plan nak masakkan bubur telur masin... suami saya suka sangat..
.
.
Alangkah terkejut bila saya tengok ada seorang perempuan cium cium & peluk suami saya......

Ya Allah.............. apa pula kali ini?......
.
.
Bila mereka sedar yang saya dah nampak, cepat cepat perempuan tu betulkan kedudukannya. Rupanya dialah puteri... perempuan yang suami saya suka.
.
.
Dengan rasa terlalu sedih.. saya siapkan barang & keluar dari rumah tanpa minta izin dari suami saya.
.
.
Dah seminggu saya di sebuah rumah anak yatim. Saya datang tenangkan diri.
.
.
& bila saya nampak page 9bulan10hari saya terdetik untuk ceritakan semua ni dgn kak zira... dengan harapan tak ada sesiapapun terima nasib seperti saya.....
.
.
Kalaulah suami saya tahu betapa sayangnya saya padanya sehingga saya mendoakannya setiap masa...

Kalaulah suami saya tahu betapa banyak impian yang saya bina bila dah lahirkan anak ini nanti....
Kalaulah suami saya tahu saya terlalu rindukannya sehingga saya tertidur keletihan...
Suami saya tak akan tahu semua ini.........
.
.
Nasihat saya buat semua abang abang yang dah ada isteri.... tolonglah hargai isteri anda. Sakit sangat hati ni bila kita diduakan.

Penat penat kami kandungankan zuriat anda... tapi anda layan & sayangi perempuan lain.
Tolonglah..... sayangilah isteri.... sakitnya lain sekali bila jadi macam ni...............
COPYRIGHT Nazira Nazir buat 9bulan10hari. Tak dibenarkan copy paste!
Nita (bukan nama sebenar) luahkan semua ini semalam kepada saya.... saya yang mendengar & mengarang & membacakan semula kisah ini kepadanya pun sudah cukup buat saya sedih... apatah lagi Nita yang sedang hamil ini.
.
.
Besar ujian yang Nita lalui walaupun baru berumur 23 tahun.... Percayalah sayang... ALLAH sayangkan Nita... Setiap kali kita jatuh dalam life... kita akan bangun dengan baiknya... Percayalah... ALLAH ada.. jangan putus doa =)
.
.
Nita akan pulang ke kampungnya esok.... selepas bermalam hampir seminggu di sebuah rumah anak anak yatim.. hatinya sedikit tenang.
.
.
Kita doakan yang terbaik untuk Nita.

Semoga Nita dapat melahirkan anak dengan selamatnya =)
Doa kami semua ada untuk Nita



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA "B sayang baby.... rasa best baby peluk b semalam.. nak lagi boleh?" "anything for u..... malam ni kita jumpa lagi ye". TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top