Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

pinggan yang disediakan untuk kucing,tetibe ada atas sinki besama pinggan makan yang lain..bayangkan pinggan kucing makan nasi ,nasi dah basi belendir

salam semua ni fist time saya pos kat sini ,saya nak minta pendapat yang bernas untuk saya serlesaikan masalah

begini saya dilahirkan dalam keluarga kecik,parent gov dan kami hanya 3 beradik.xpena hidup dalam suasana kampung.

saya kenal husband 11 tahun dan baru kawen dengan husband baru nak masok 3 bulan.husband anak ke 6 dari 10 beradik.
pendek cerita,fist time saya balik rumah mak mentua saya,saya xtaw nak cakap ape sampai saya menangis.

keluarga saya xpena bela kucing,dan saya geli dan takot dengan kucing,tapi mak mentua ada kucing dalam 3 ekor,xpela saya belajar hidup serumah dengan kucing masalahnya saya curios nak taw yang pinggan saya makan tu sama dengan pinggan yang disediakan untuk kucing ke sebab xde beza n.xditanda .tetibe ada atas sinki besama pinggan makan yang laen.


bayangkan pinggan kucing makan nasi ,nasi dah basi belendir,pastu basuh kita makan. xkan ada kuman ke? bukan patut rendam dalam air panas dulu ke.?
saya xtaw saya ocd ke ape,tapi share makan dengan binatang ni saya xbole terima.lepas tu umah sana umah kampung,dalam toilet ada katak,kalau xde katak pulak ada cicak gemok ,jenis cicak hutan yang besar ..saya xtahu laa sampai nak mandi takot,behati2 betol saya perati keadaan make sure katak dan cicak xwujud dalam tu. tp xla sampai suruh suami bawak g petronas sebab nak mandi.saya buat kebal je mandi walau uma saya duduk 24 tahun hidup xpenah jumpa katak dalam toilet.(memang mengajar saya erti syukur)


mandi pon camtu,bayangkan kalau nak erk erk ,xpayah cakapla😭😭

fist nite saya bemalam nafas bebunyi(saya ada sakit asma) bayangkan rumah kampung beratap zink.fist time dalam hidup saya tdo rumah kampung seronok... tapi penuh habuk takder satu tempat yang selamat untuk saya benafas,sume sisi besawang labah2.

selipar toilet yang dorang pakai selamber badak je park dekat dengan kawasan meja makan .bayangkan kita islam,najis di selipar tu kite bawak sampai dapor lepas tu orang xtaw pakai pijak je. lepas tu bawak ke sejadah.memang xla solat tu sah.
dapor belendir basah memang xya cakapla..saya cakap dengan suami je sambil nangis sebab xtahan dengan kebersihan.

dan di rumah saya mop dan penyapu dah siap asing dapor dan ruang tamu bilik ,tpi mentua n adk bradik suami,dari blik ke ruang tamu sampaila dapor semua mop dan penyapu yang sama.sedangkan cina yang saya keje dulu pon membezakan mop luar kedai dan mop dalam kedai,tapi dorang islam,dorang xpena tepikir ke pasal tu?
camne ye nak buat,untuk nex time saya balik kampung,ape yang saya kene buat,nak bagi jiwa ni kental.
minta tolong...

janganla kecam dan bagi komen negatif,saya cuma nak mitak pendapat akak2 sebab saya macam SANGAT shock culture jugak dengan khidupan sana.saya xkisah kampung ke bandar ke,saya bole belajar hidup dalam keluarga dia.saya taw saya kene terima walau cane pon,tpi bab kebersihan saya xle tolerate,kembang2 kaki sy nk pijak kat lantai rumah sana.
sy xnk smpai sy jd xnk balik uma laki,tu sy mtk cara penyelesaian kalau ada yg bemasalah mcm sy.


Admin tolong post mslah saya😭😭



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: jijik

TERIMA KASIH SUDI BACA pinggan yang disediakan untuk kucing,tetibe ada atas sinki besama pinggan makan yang lain..bayangkan pinggan kucing makan nasi ,nasi dah basi belendir. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top