Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

saya memukul diri sndiri..saya tak tahu..rase nak lari..nak keluar dari rumah itu..saya ketuk kepala dengan kayu..




Assalammualaikum.. admin minta tlg jgn dedahkan profile sy..terima kasih..
Baru baru ni keluar berita ibu kelar leher anak berusia 2 bulan..sy mg tak baca dan tak mahu baca komen netizen.cukup laa sekadar tahu perasaan si ibu itu..
Ramai yang tahu dan ramai juga yg tak tahu sakit meroyan,sakit jiwa,jiwa kacau,emosi tergangu, dan senang cerita org sekililing yang selalu disebut2 sakit GILA orang GILA..

Tapi berapa ramai yg tahu GILA ni berpunca dari apa..dari siapa..
Ini persoalan nye..
Penyakit yg sukar detect..kejap ok kejap KO..

Sy ...yee....sy sendiri...sy sendiri..menghidap penyakit ini..penyakit meroyan..emosi tergangu..sehingga kini..
Apa yg kau rase?


Sakit!!! Sgt sakit!! Kau akan sedih tak tahu kenapa..kau menangis..tapi sebenarye perasaan sedih itu terluah bila mane kau mula bermonolog didlm hati..bisikkan bisikan diri sendiri sentiasa bermain didlm fikiran..kau mula berfikiran negatif...memikirkan benda yg tidak dan mungkin kan jadi..mase tu pemikiran kau akan jauh terus jauh sehingga kau memikiran benda yg sgt dasyat..dan mase tu kau menangis!


Marah..angin..baran...apa yg kau rase bila situasi ni berlaku..
Sakit! Sgt sakit!!
Mase tu kau tidak dpt mengawal amarah..yg membuak buak..yg mengelegak..rase sempit..cubaan tahan..tapi kau tak mampu menahan..apa yg ade kau baling..kau tendang..kau ketuk..kau cekik..kau rendam..kau tekup...boleh jadi anak yg ade bersama kau..

punca?? 

Ini yg aku rase..ini yg aku terima..
Kenapa kau jadi mcm ni??

Punca........
Sy dulu seorang yg sgt penyayang..sgt suka akan kanak2..bayi..bila berkhawin..mendirikan rumah tangga..apa yg kau byg apa yg impikan bkn laa sma ..betul kata org..sebelum kawin kau tak kan mengenali sesorang itu..tak kire lelaki atau perempuan..

3 bulan berumah tangga alhamdullillah..berita yg sgt gembira..sy disahkan pregnant 10minggu..semasa awal kehamilan sy mula rase gusar..tak suka..mase ni sy serba tak kena..mula temenung...sy sendiri pun tak tahu sy sudah kena penyakit meroyan..kebetulan selepas khawin sy menumpang di rumah mak mentua..serabut..penat..panas..kecik hati..semua ade..terasa hina..

Hari benganti hari..kerja pun dah bertukar..bertambah tertekan..hati masih meronta mahu kan keluar berpindah ketempat lain..masuk kandungan 6 bulan.sy buat perangai..sy memukul diri sndiri..sy tak tahu..rase nak larii..nk keluar dari rumah itu..sy ketuk kepala dgn kayu..bengkak lebam.tapi kepuasan..nak diluah segala tak tahu kat siapa..menangis terguris..tertekan..

Selepas bersalin rase tenang..tetapi sebentar..anak mengis tak berhenti..mlm suami pun berjaga sekali alhamdullillah sejuk hati..tapi seketika shje..tempoh berpantang alhamdullillah..sy hanya mkn urus anak..berpantang dirumah mak mentua juga..

Meningkat usia anak 4 bulan..cuace dirumah panas..suami mula pergi reward kan diri..melancong sane sini..ibarat diri bujang bersama kawan bujang..sedangkan aku memerap di rumah mak mentua aku rumah mak mentua..tidak kemana2..tertekan..mcm2 rase..aku mula rase benci kan anak..tapi dlm mase tu aku syg..tak tau nak ckp..

Anak nak baru nak masuk 1 tahun baru kami berpindah dduk di rumah sendiri..seronok..bahagia..tapi sebentar aje..indah khabar dari rupa..sy menunggu suami balik dari pejabat..9mlm 10mlm kdg2 tertidur terus..hari2..hilang sabar tertekan..anak ku tekan tekan kan..kubaling baling kan..ku tekup tekup kan..sy tak sedar..mengigil bdn mengis..maaf kan mama..mama tak nak pukul kamu...tapi mama tak bleh kawal..setiap hari mama doa..agak jadi mama yg baik..Ya Allah jauh kan aku dari sikap amarah syaitan..ttpi sy tak dpt mngawal ye..bukan ini yg sy minta..

Sekarang anak yg sulung sudah pun 6 tahun..anak kedua 2 tahun..masih ade lg..tetapi kurang dri yg pertama..
Apa yg kau lakukan..??setiap kali amarah tertekan bisikan dtg ku ketap ketap kan gigi ni..cuba tahan..sakit..sakit sgt..ku tumbuk dinding..lagi baik dri ku tumbuk anak ku darah daging ku..

Tak banyak ku nak becerita..tapi yg ku tahu sekrang punca GILA MEROYAN dari diri yg terlampau tertekan dan juga org2 sekeliling yg suka menekan nekankan.
.wahai org2 sekeliling jgn kau hembus kata sinis keji kepada kami...kami yg mempunyai kecelaruan hormon..emosi..wahai org terdekat suami bg la kami ruang..ruang utk bernafas..ruang utk diri sendiri..tak lama sebentar shje..

Wahai hati wahai diri..kuat laa..yee syaitan tu sentiase berbisik..tapi yakin Allah sentiase ade dekat dgn kita..

Sakit yg sentiase memerlukan sokong dan perhatian dri org terdekat dan org2 sekeliling..
Wahai semua kaum adam yg begelar bapa dan suami bantu laa isteri kawal emosi..bantu menguruskan rumah..tak banyak sedikit sudah mencukupi..kurangkan la bersama rakan..

kurangkan bersama hamdphone..kaum isteri tak memerlukan anda 24hours didepan mata tetapi sesekali beri la masa kepada kami..kepada anak2..sebelum terlambat..insya allah kaum hawa isteri ibu kan membantu mu juga..berikan la kasih syg..buang ego mu..tak banyak sedikit sahaje..






Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA saya memukul diri sndiri..saya tak tahu..rase nak lari..nak keluar dari rumah itu..saya ketuk kepala dengan kayu... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top