Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Saya tidak menuntut nafkah kerana bini dia kuat bomoh.Kadang2 bola api datang sambar badan dia, waktu tidur selalu kena cakar sampai berdarah2..




Assalam warga Krt.Mohon hide kan profile saya. Terima kasih kerana menyiarkan post saya.

Perkenalan bln 5, 2003 terus membawa ke ikatan pertunangan pada bulan 8, 2003 dan diakhiri dgn pernikahan dan perkahwinan pada bulan 12, 2003
Detik dilalui suka, duka rmhtangga diuji dugaan yang amat berat pada saya mengandungkan ank ke3 pada 2012. 9 thn perkahwinan porak peranda gara2 bekas suami mengenali sorang minah indon ni. Terus berubah sekelip mata saat saya membawa perut yang memboyot dia hilang setiap hari hanya menjelma diwaktu 9@10 mlm utk tukar baju dan keluar semula.Duit habis dikikis, kerja kena buang, barang2 rmh bergadai hanya gara2 betina indon ni.

 Benarla dikata nafsu mengatasi segala2 nya walaupun 1001 kebaikan yang ada didepan mata semuanya nampak buruk, busuk tk berguna. Setiap hari saya terpaksa berulang alik dgn perut memboyot menaiki teksi ketempat keje. Duit hasil titik peluh itula dibuat belanja setiap hari.Alangkah sedihnya disaat itu bekas suami langsung tk peduli. Bila dia blk dimaki hamunnya saya dan ank2..entah apa dosa kami. Hari2 demi hari tibala masa utk melahirkan hanya ada saya dan 2 ank yg kecil bersama saya setiap hari menempuh detik2 hitam kami. Lahirkan anak saya yg. 

Ketiga, lelaki yg sgt comel.dgn bantuan jiran2 semasa saya kehospital. Batang hidung pun tk nampak masa kelahiran ank saya. Betapa sedihnya. Sudahla disahkan anak saya mengidap penyakit G6PD terpaksa kami 2 beranak tinggal seminggu dihospital.Setiap hari hanya ditemani airmata. Juga masa tu awal persekolahan kedua ank perempuan saya ke tadika, saya ditahan dihospital.Hanya allah sahaja yg tau hati dan perasaan saya. Nasib baik ada jiran yg baik hati.saya memang dr.kecik sudah tinggal diasrama.Mcm mana susah sekalipun saya tk suka susahkan org apatah lg hal rmhtangga.

Berbalik pada cerita saya td, betul2 hbs 45 hari masa berpantang.hari ke 46 perbicaraan cerai dibacakan dimakhamah dgn talak 1. Tiada setitik airmata pun yg keluar kerana saya redha dgn ketentuan takdir.Selepas kami bercerai dia telah berkahwin lain di indonesia dan skrg menetap di Kuala lumpur. Alamat dan no .tel dia saya tk dpt kesan sehingga sekarang.Tiada 1 sen nafkah pun saya terima sehingga skrg 2017. Lima tahun lamanya.

Saya tidak menuntut nafkah kerana bini dia kuat bomoh. Selalu kami diganggu benda2 yg tak elok semasa dirmh terutama ank yg kecik selalu kena.Kdg2 bola api dtg sambar badan dia, waktu tidur selalu kena cakar sampai berdarah2..sbb saya selalu ugut dia nk tuntut hal ni di makhamah.Dia selalu ckp ' kau buatla kalau kau berani.ank2 kau akan jd mangsa nanti. Saya mmg penat dgn semua ni.sampai ada satu ketika saya terpaksa berhenti kerja kerana ank yg.kecik kena sihir.abis satu badan kena sambar bebola api masa dia tgh main dekat rmh.depan mata saya. Dia juga sorang yg panas baran .dia kata kalau saya repory dia akn upah org langgar saya.biar ank saya jd yatim piatu..begitu dasyat perangai dia lepas kawin dgn indon tu.Bila dia ckp saya seakan iyakan jer sehinggala hari ini.

Apa perlu saya buat utk tuntut hak nafkah anak2 saya. Saya tk kuat utk kerja lebih masa.saya penat..dgn keadaan ekonomi skrg buat saya sgt bimbang.Kerana kos yg sgt tinggi. Selalu berjimat mkn maggie atau nasi goreng sahaja.Apakan daya gaji tk seberapa nk membesarkan ank 3 org.Saya amat berharap sesiapa yg ada pengalaman mengenai tuntutan nafkah moga boleh bantu saya cari jalan keluar.

Tq admin



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Saya tidak menuntut nafkah kerana bini dia kuat bomoh.Kadang2 bola api datang sambar badan dia, waktu tidur selalu kena cakar sampai berdarah2... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top