Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

memang BAD SERVICES di hospital sungai buloh bahgian wad bersalin..saya menjadi mangsa keadaan nurse



 sekadar gambar hiasan

Assalamualaikum.humm..baru baca komen akak tu beranak hospital sg.buloh. saya pon nak share. Saya bersalin bulan 11 tahun lepas. Anak 1st. Masuk ward 4pagi..xde katil..terpakse duduk katil reject depan toilet dalam gelap sorang2..sakit tuhan saja yang tahu dengan keluar darah..sampai terangkat bontot menahan sakit. 

Sampai pukul 10pg sorang2 depan toilet menahan sakit..dah lah duduk dekat lorong dalam gelap. Hina sangat2 rasa. Nurse sorang lalu buat xtaw je. Sampai nurse tukar shift pagi lalu pon tengok je. Lepas tu pukul 10pagi nurse suruh saya bangun sendiri berjalan masuk LB dengan darah..kuar sakit sangat..masa 2 pakai pad siap2 dah..and then duduk lah dalam LB sorang2 tanpa makan..minum..nurse semua dok borak2 dekat kaunter siap main order barang on9 lagi..keparat betul..!!

 Datang nurse sorang tu baik hati sebab tengok saya sakit..die bagi milo..tapi milo dah sejuk..entah milo kul berape..memang saya xminum sebab masa sakit 2 muntah2..contraction kuat sangat..nurse datang cek pukul 10pagi 3cm..saya dh sakit..nurse siap membebel lagi..awak nie baru 3cm..sakit macam dah xtahan nak beranak. Allah..geram sangat saya masa 2.. saya nie tengah sakit..die bukan nak tenangkan..bagi pressure lagi..lepas 2 die tingggal saya sorang2..kuar borak2..pegi lunch lagi..bila saya jenguk dekat kaunter.sorang pon xde dekat kaunter..dekat meja pon xde..


Lepas tu dalam pukul 2petang nurse panggil mak saya masuk suruh temankan sebab die cakap saya sakit sangat tapi xduduk diam dalam LB..saya anak 1st xde pengalaman ape2..hanya doa nabi yunus saya baca nonstop..lepas mak saya masuk..saya rasa tenang..mak saya usap2 perut saya tiap kali contraction..ajaibnye tangan ibu..dari 3cm jam 5.30petang..nurse masuk cek 5.45petang dah 9cm..terus mak saya lari2 panggil suami saya..xsampai 5minit selamat.

.tapi nak cite selama mak saya tungggu saya dalam LB..memang BAD SERVICES nurse layan sebab die ingatkan saya nie orang biase..maaf bukan nak bangga.. tapi nak cakap nurse pilih bulu..layan saya teruk..masa saya sakit sangat2 mak saya xsanggup nak tengok..mak saya nampak macam saya tengah meneran..padahal saya tengah menahan sakit..mak saya pergi panggil nurse and nurse 2 datang marah2 terus die rentap kain saya..bayangkan saya terkangkang macam 2 depan mak saya..

terus die rodok je cek jalan..lepas 2 die marah2..die cakap awak nie baru 3cm..tengok dekat papan depan awak..awak dari 3cm nak ke 10cm lambat lagi..malam nanti entah2 esok baru bersalin. Kurang ajar sangat2 nurse..kuasa allah petang 2 jugak bersalin..lepas die datang cek..

mak saya dah nanges tengok die buat saya macam binatang..mak saya dah naik angin..tapi sabar sebab inget die akan sambut cucu pertama die nanti..
Dah kat luar..nurse tengah prepare borang saya..

die tengok dkt buku saya ade GL..ape lagi..terus datang cakap lemah lembut tanye suami puan kerja dekat mane yee GL nie.. amboii..nmpak x cara die? Mak saya terus jawab dengan nada marah and xtengok pon muka nurse tu. Sebab sebelum tu mak saya dah membebel dekat saya suruh banyakkan berdoa sambil membebel dkt nurse tu..motif mak saya saja jee nak bagi nurse tu dengar.. lepas daripada tu nurse 2 terus layan saya elok2..ma dah nak meneran..suami saya msuk.

.ape lagi cakap pon slow saya geram jee perhatikan die..die yang smbut baby saya..dienya jahit saya..tapi smpai sekarang saya akan ingat nama nurse tu.. untuk pengetahuan saya terpakse bersalin dekat kampung sebab 1st baby.. 2nd baby bersalin dekat hospital suami saya la.. (ad hospital khas utk tentera) tu lah pglmn sy..and utk pgthuan ibu2 semua..nurse tu pon dh selamat mak sy bt aduan dkt sister ttg bad services die..


Info Ibu Hamil



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA memang BAD SERVICES di hospital sungai buloh bahgian wad bersalin..saya menjadi mangsa keadaan nurse. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top