Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

G.A.Y-saya terklik 1 folder ni.. antara benda yang saya jumpa ialah gambar lelaki cium lelaki.. Opss.. Terkejuttnya saya…



 sekadar gambar hiasan 

G.A.Y
Layakkah saya digelar sahabat dunia akhirat…??? Berbalik kepada topik di atas.., seperti yang telah dijanjikan semalam.., so rini saya nak berkongsi la sikit pengalaman saya yang membuatkan hati saya sangat terkesan pada saat ini.. Bagi mencapai tahap emosi yang paling tinggi.., mohon baca nukilan saya ini sambil buka lagu latar ‘kitaro cavansary’… ehee…

Ok.. Firstly saya namakan dia sebagai Aiman (bukan nama sebenar bagi menjaga aib orang).. Aiman ni actually junior saya masa di university masa saya buat degree dulu.. Saya masa tu da 3rd year…kira student last year da.. Aiman pulak baru 1st year.. Tapi umur kami just beza setahun jaa pasal saya dulu dari matriks n dia dari form 6… Tak ramai sebenarnya yang tau saya berkawan dengan Aiman ni.. Just sorang roommate saya dan beberapa orang kawan Aiman.. So hopefully tak de la isu saya mengaibkan sesiapa.. Tujuan saya sharing ni just sebagai pengajaran dan jadikan sempadan kepada yang lain..

Abang kepada Aiman ni kawan saya.. So masa Aiman masuk kat uni ni.., abang dia ni mintak tolong saya tengok2kan adik dia kat sana.. Then abang dia bagi no fon saya kat Aiman.. So bermula dari tu laa saya kenal Aiman.. Aiman ni seorang yang rupawan..hensem laa senang cite…yelaa…mau tak hensem.., kalo da ada darah kacukan siam…jenis bergaya plak tu… nak nampak maskulin katanya… hahaa ok fine… layankan aje…

So makin hari makin rapat.. tapi tak de laa sampai tangkap cintan tu.. Erkk yeke?? Hahaa… apa2 je laa…Kadang2 bila hujung minggu kami ada laa duduk kat foyer bawah asrama tu sambil sama2 buat kerja masing2… Masa siang ye bukan malam… lagipun ada ramai students lain gak kat situ.. Tapi 1 hari tu nak dijadikan cerita, masa saya guna laptop Aiman., saya terklik 1 folder ni.. antara benda yang saya jumpa ialah gambar lelaki cium lelaki.. Opss.. Terkejuttnya saya… Saya masa tu da terfikir macam2.. Then saya bagitau Aiman nak balik hostel da…sebab ada kawan cari… Padahal masa tu da rasa Aiman ni lain macam je..

Malam tu saya sms Aiman dan bagaitau kat dia apa yang saya jumpa kat laptop dia tadi… Then Aiman terus terang dengan saya., yang dia memang sukakan lelaki sejak dari kecil lagi katanya… Perasaan saya masa tu da bercampur baur.. Rasa terkejut sebab tak sangka dalam real life lelaki suka lelaki tu wujud di depan saya. Saya masa tu da tak tau nak kata pe da.. Terkelu lidah bila dengar pengakuan berani mati dari Aiman ni.. Owh patut la selama ni Aiman asyik tanya “awak tak suka ke lelaki tu. Nampak hensem”… Patut laa Aiman hanya sedar kewujudan lelaki yang hensem…tetapi bukan perempuan yang cantik..

Aiman pun cerita laa camne dia boleh terjebak dengan budaya tak sihat ni.. Katanya, dia ada seorang pak cik yang gay.. Pak cik dia ni laa yang ajar Aiman hubungan seksual gay ni sejak dia berumur 5 tahun…!! seawal usia 5 tahun ok..?? Maknanya sejak dari umur 5 tahun laa dia da ada hubungan sulit dengan pak cik dia sendiri tanpa pengetahuan keluarganya… Pak cik yang diharap menjaga Aiman bertukar menjadi binatang… Merosakkan anak saudara.. darah dagingnya sendiri bagi memenuhi nafsu binatangnya… Bermula dengan rasa terpaksa, lama kelamaan benda tu bertukar menjadi satu nikmat buat Aiman.. Saya sangat terkejut mendengarnya... benda yang langsung tak terlintas di fikiran logik akal saya masa tu…

Lama saya berfikir… Akhirnya saya ambil keputusan untuk cuba tarik Aiman kembali ke jalan yang benar.., atas dasar rasa kasihan pada kawan dan ingin membantunya.. Saya yakin satu perkara.. Sejahat mana seseorang itu dan walau seteruk mana pun seseorang itu, pasti jauh di satu sudut hatinya pernah terlintas atau berniat untuk berubah.. Namun mungkin kerna atas faktor persekitaran yang boleh mempengaruhi niat mereka2 ini untuk berubah.. dan telahan saya itu ternyata tepat bila Aiman menyatakan hasrat untuk berubah tapi dia sendiri tak pasti dia boleh berubah atau tidak.. Saya terus berikan dia galakan tuk dia terus berubah… minta dia buang semua benda yang tak sepatutnya ada di laptopnya.. Nasihat dia untuk jaga solat dan jaga hubungan dengan Allah..

Alhamdulillah..nampak laa sedikit perubahan... Tapi da namanya hati manusia itu sifatnya berbolak balik dan boleh berubah.., Aiman ni kadang2 ok.. kadang2 sebaliknya.. Tempoh setahun pun berakhir.. dan saya pun grad…keluar dari uni… dan mendapat kerja di Perak.. Maka, tinggal la Aiman seorang di universiti meneruskan baki tempoh pengajian yang tinggal.. Itu la kali terakhir saya berjumpa Aiman.. Last jumpa hanya di uni iaitu pada hari konvokesyen saya… Walaupun da jauh…tapi kami masih lagi berhubung..

2 tahun lepas tu Aiman pun grad dan mendapat tawaran kerja di KL.. Ini laa detik kehidupan gelapnya bermula kembali.. Hidup Aiman semakin bebas.. Di KL, Aiman da pandai join Kelab2 Gay yang ada di ibu kota.. Di sana, Aiman lebih mudah mendapat pasangan lelaki yang disukainya.. Jika dulu Aiman minat pada seseorang lelaki, dia hanya pendamkan saja.., sebab takut kena kutuk dan malu… Kini, dia boleh terang2an bercinta dengan lelaki yang disukainya… Aiman pun masa ni da ada boyfriend dan ada sugar daddy da.. Kehidupan dia masa ni sangat mewah… Padahal saya yang da kerja 3 tahun ni pun hidup tak semewah dia… Yelaa… ada orang taja.. kerap melancong ke luar negara dengan sugar daddy2 nye.. Baju semua branded… Aksesori pun yang mahal2 semua… Jangan tak tau ye..

 ada di antara boyfriend2 dan sugar daddy2 Aiman ni berstatus suami orang… Jangan ingat semua suami orang itu straight.. Kehidupan di luar nampak bahagia di samping isteri dan anak2.. Tetapi ada yang bernafsu songsang.. Kawen untuk menutup kekurangan diri.. Supaya nampak sempurna di mata keluarga dan masyarakat.. Kasihan pada isteri dan anak2 di rumah..

Aiman masa ni saya nasihat apa semua.., dia da tak nak dengar…hari2 dok cite keseronokan dia dengan dunia gay tu… Akhirnya saya ambil keputusan untuk stop jadi kawan dia.. masa tu rasa frust semua ada.. Kecewa sebab usaha saya tak membuatkan dirinya kembali ke jalan yang sepatutnya… Ye saya biarkan dia terus hanyut.. Saya block semua media social n contact no Aiman dan kawan2 Aiman (walaupun kawan dia tak de masalah pun dengan saya)… Masa tu saya hanya fikir.. tak nak ada kaitan pape da dengan Aiman…

4 Mac 2017 jam 4.00 pm.., saya dapat wassap dari no yang tak dikenali bertanya kabar… Rupanya salah seorang kawan Aiman yang saya block dulu yang wassap.. Saya namakan sebagai Wan… Wan menyatakan yang Aiman da tak de… Aiman telah pergi selama2nya meninggalkan dunia ini.., sejak tahun lepas... Terkelu.. Selepas 5 tahun saya tak dengar kabar Aiman, tetiba dapat kabar pemergiannya buat selamanya… Wan menyatakan masa arwah tengah nazak, wan cari no saya..tapi tak dapat…dapat je no sy tadi terus wan segera contact saya… tapi arwah da tak de…

Rupanya lepas saya stop contact dengan Aiman, Aiman terus leka dengan dunia gay nya.. Kegiatan Aiman ni akhirnya sampai ke pengetahuan keluarga Aiman.. Keluarga Aiman da puas nasihat tapi dia tetap tak berubah.. Kemudian Aiman menghilangkan diri dari keluarga dan kawan2 nya.. Tak pasti bila, tapi keluarga Aiman dapat cari dia semula.. 1 hari ni kakak Aiman ada urusan di KL.,, singgah di rumah Aiman.. Sampai je situ kakak dia terkejut tengok Aiman tengah sakit kuat.. Terus dibawa pulang ke kampung.. Dimasukkan ke hospital selama seminggu bertarung nyawa.. Aiman akhirnya pergi meninggalkan dunia ini menuju ke alam seterusnya.. Rupanya Aiman merahsiakan penyakit yang dihidapinya.. Keluarga Aiman memaklumkan kepada sedara mara dan orang kampong pemergiannya berpunca dari sakit jangkitan kuman di paru2… Tapi kakak Aiman bgtau sebenarnya ada “rahsia” lain…

Andai kata Aiman meninggal berpunca dari penyakit yang diperoleh akibat dari hubungan seks bebas yang pernah dilakukannya.., adakah saya yang bersalah..?? sebab terus biarkan dia hanyut dengan dunia dia.?? Sedangkan kalo saya seorang kawan yang baik.,, saya tak kan biarkan dia terus hanyut.. tapi saya da tak mampu nak tarik Aiman.. Kalo kawan2 berada di tempat saya.., apa yang akan korang semua buat..?? Ye saya rasa sangat bersalah… Maafkan saya…3x
Al Fatihah buat arwah..

Beberapa pengajaran yang saya dapat:
1. Kalau kita seorang kawan yang baik, jangan terus biarkan kawan kita hanyut
2. Plzzz parents semua.. mohon sangat jaga anak2 korang baik2..jangan terlalu percayakan sesiapa… even sedara sendiri.. kita tak tahu hati mereka sebenar nya macam mana..

Sekian..



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA G.A.Y-saya terklik 1 folder ni.. antara benda yang saya jumpa ialah gambar lelaki cium lelaki.. Opss.. Terkejuttnya saya…. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top