Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

saya tunggu sini dah dekat 2jam. Anak dok kL kata nak masukkan duit. Dah 2hari saya cek xda pon duit msuk

Masa balik dari kerja singgah ATM di stesen minyak. Dh selesai ambik duit msa dlm p'jalanan ke kereta aku tsrempak paklong ni yg park moto betul2 sbelah keta aku. Aku tgk raut wajahnya macam hampa. Aku trus betegur sapa:-
A: Assalamualaikum paklong!!!

P: Waalaikumusalam ya nak.
A: Sy tgk p.long macam ada masalah ja. Nak ambik duit ka. 


P: Ya nak. Nk ambik duit tapiii !!!!
A: Tapi ap p.long. Duit x kluaq ka?


P: Bukan nakk, tapii dari tdi sy tunggu sini dah dekat 2jam. Anak dok kL kata nk masukkn duit. Dh 2hari sy cek xda pon duit msuk ''Smbil si anak mcm brbisik dn brkata,ayah dah lah jom balik. Nk hujan, kita mkn la apa yg ada''. Tapi adik, gas dekat umah pn dh hbis. 😢😢😢..


A: P.long x cuba call ank p.long ka?? ''Smbil tgn aku hlurkan duit".
P: Dh call, dia cakap sibuk dan sruh tunggu mlm pula. Xpala nak sy xmau duit nak ni. ''Airmata p.long ni dah brtkung''.


A: Cepat2 aku hlur dkt anak dia dn ckp: Dik,ambik duit ni dan pi beli gas dan bgi ayah mkn. Belajar rajin2 tlong mak ayah bila dh brjaya.
P: Xpalah nak, p.long nk balik dulu. Cuaca dh gelap ni. T.kasih. Semoga Allah murahkan rezeki nak dunia dan akhirat. Amiin..


** Kisah buatkan aku trpikir sejenak, smpaikan simpang masuk rumah aku pon dh terlajak jauh tdi. Aku harap anak dia di KL baca kisah ni, betapa ayah dan adk dia di kg xmkn dn gas dkt umah pon dah hbis. Sgeralah bank in duit tu. 


Jgn d'lengahkan lagi takut nanti menyesal smpai bila2**. 😭😭😭😢😢😢
Kredit : Hadzri Hamid



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: sedih

TERIMA KASIH SUDI BACA saya tunggu sini dah dekat 2jam. Anak dok kL kata nak masukkan duit. Dah 2hari saya cek xda pon duit msuk. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top