Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Saya nak share satu perkara yang perlu kita ambil iktibar dan pengajaran. masa tu kandungan dah masuk 5bulan, saya rasa dalam rumah tu macam ada orang perhatikan saya..


copy n paste..untuk sm2 amik iktibar..
Assalamualaikum

Saya nak share satu perkara yang perlu kita ambil iktibar dan pengajaran. Terutama sekali pada kaum bapa/suami. Saya dulu masa mengandung, suami memang suka keluar malam. pergi mancinglah, main futsall lah, tengok bola lah.. sedih pun ada juga kena tinggal kat rumah sorang2. Tapi suami saya paling lewat pun dia balik rumah pkul 11malam, tak lah teruk sangat. 


cuma lepas beberapa bulan, masa tu kandungan dah masuk 5bulan, saya rasa dalam rumah tu macam ada orang perhatikan saya.. takdelah saya nampak apa pun, tapi perasaan takut semacam tu adalah. Suami mmg selalu keluar lepas magrib. ada satu masa tu memang rasa nmpk bayang2, kelibat. Bila tidur malam, walaupun suami tidur sebelah saya, saya dengar bayi menangis, bunyi pintu kena ketuk. Tapi bila esok pagi saya tanya suami tak dengar apa pun. 


Satu hari balik rumah mak, saya ceritalah kat mak. Mak pun ajak g masjid jumpa ustaz yg boleh berubat. Ustaz kata ada ‘benda’ ikut suami saya balik. Sebab tu lah saya rasa ada orang perhatikan saya. Nak dipendekkan citer, suami pun mmg dah tak keluar malam lagi lepas kejadian tu. Alhamdulillah. Tapi saya still lagi rasa macam diperhatikan orang je kat rumah tu. Saya pun buat biasa2 jelah, sebb malam pun suami dah tak keluar rumah. So, takdelah takut sangat. 


Lepas bersalin, balik je masuk rumah dengan baby, dia nangis tak henti2. siang malam nangis. Bagi susu pun nangis. Malam berjaga. Seminggu kat rumah stress tak tau nak handle anak mcm mane. Pastu nasib baik jiran tu bawalah ustaz dtg rumah mintak tengokkan baby, ustaz kata baby ok, cuma rumah ni je yg tak ok. ‘benda’ tu dah buat rumah kat sini. Lepas buat pedinding, syukur anak dah tak meragam lagi. Panjang pula citernye.. 


Cuma nak bagi tahulah suami kat luar sana jangan ambil mudah nak keluar malam2 time bini pregnant & dah ada anak.. Nak bersukan ape ke biarlah siang2.. Malam tu jangan keluar dah. Kesian bini yang kena hadap ketakutan sesorang. Tu jelah nak bagitau. #peace



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Saya nak share satu perkara yang perlu kita ambil iktibar dan pengajaran. masa tu kandungan dah masuk 5bulan, saya rasa dalam rumah tu macam ada orang perhatikan saya... TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top