Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Awak Hati-Hati Post Gambar Nanti Orang Ambek Hantar Kat Page Lucah, Selepas Tahu Perkara Sebenar Lelaki Ini Menyesal Seumur Hidup

Sekarang ini, sudah menjadi trend di kalangan anak-anak muda kita untuk menggunakan laman-laman media sosial sebagai medium untuk menjalankan aktiviti-aktiviti dakwah mereka. Tapi, kebanyakannya, hanya kata-kata kosong yang tidak melambangkan kualiti dakwah yang cuba mereka sampaikan.

Ada pula yang dilihat mengambil kesempatan untuk menggunakan ayat-ayat dakwah ini menggantikan ayat-ayat cinta cliche bagi memancing gadis-gadis di laman-laman media sosial.

Namun, sebelum kita mulakan hujah-hujah ‘dakwah’ itu, pastikan kesemua maklumat diteliti dengan betul supaya tidak memalukan diri sendiri di kemudian hari.

Jadi viral di laman Facebook di mana screenshot perbualan seorang lelaki yang dilihat acah-acah gentle untuk menasihati seorang kenalannya di Facebook. Namun apa yang kelakarnya, niat ‘baik’ lelaki gentle ini telah backfire dirinya sendiri.

Awek : Awak share gambar saya kenapa?

Bro : Salam, awak, hati-hati post gambar, nanti orang ambil, orang hantar kat page lucah. Macam kat Tumblr tu. Bila gambar awak dah tersebar nanti, bila awak mati, gambar awak masih ada orang tengok. Tak aman awak nanti kat sana. Saya cakap ini sebab ustaz pernah cerita.

Hmmm, saya tegur baik-baik, saya bukan lelaki yang bila nampak awak macam itu terus nak adjust minta no. telefon untuk couple, nak main, pastu tinggal. Kita tidak pernah kenal, cuma, itulah. Kita kan friend di Facebook.  Hmmm.

Awek : Okay-okay, kejap ye.

Bro : Cuba tengok komen tu, sekejap saja sampai orang menggatal ajak Whatsapp. Niat tak baik you. Kalau boleh, biar lelaki yang cari you sebab you seorang perempuan, bukan macam yang boleh pakai, bukan kan you?

Kalau perengai you macam ini, jangan you tanya kenapalah ramai lelaki yang tinggalkan you. Haa macam itu. I cakap baik-baik tau, sebab kita kawan. Bukan hina ke apa, buruk kita, seksi kita, biar kita kat alam realiti sahaja, kalau di Facebook ramai yang tengok. 5000 orang kot ada dalam friend list you. Haaaa.

I tegur you terimalah baik-baik. Fikir ye. Hehehe. I pun jahat gak, tapi orang tegur, I okay. Sekurang-kurangnya ada orang yang ambil berat pasal kita kan?

Awek : Okay. terima kasih awak. Saya dah delete. Chill.

Bro : Awak comel, cantik je, cuma cara tu saja. Kena betulkan. Mesti awesome auw.

Awek : Tapi satu saja awak, saya ni bukan perempuan, tapi shemale.

awak-hati-hati-pos-gambar-nanti-takut-orang-upload-di-tumblr1

awak-hati-hati-pos-gambar-nanti-takut-orang-upload-di-tumblr2

awak-hati-hati-pos-gambar-nanti-takut-orang-upload-di-tumblr3


http://www.ohmymedia.cc




https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: lawak

TERIMA KASIH SUDI BACA Awak Hati-Hati Post Gambar Nanti Orang Ambek Hantar Kat Page Lucah, Selepas Tahu Perkara Sebenar Lelaki Ini Menyesal Seumur Hidup. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top