Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Pembantu Rumah Sempat Rakam Diri Di Jadikan Hamba Seks Majikan Kemudian Viralkan Video Tersebut Di Youtube

Peguam Taichung, Minggu, memfailkan permohonan kepada mahkamah tempatan untuk menahan seorang lelaki warganegara Taiwan yang ditangkap atas tuduhan melakukan kekerasan seksual terhadap tenaga kerja Indonesia yang bekerja di rumahnya di Taichung, Taiwan tengah.
 
Lelaki bernama Hsieh (58) ditangkap oleh polis Taichung Minggu pagi dan diserahkan kepada pendakwa Taichung, demikian pernyataan pihak polis setempat yang dipetik oleh Pejabat Berita Taiwan CNA.

Setelah suspek telah disoal siasat, pihak pendakwa memfailkan permohonan atas penahanan, dengan alasan agar suspek tidak melarikan diri, kata polis.

 
Peguam Taichung mengeluarkan surat perintah penahanan lelaki Taiwan tersebut, Sabtu (10/9), setelah disoal siasat atas tuduhan melakukan kekerasan seksual.

 
Pihak pendakwa juga mempertimbangkan gambar dalam video yang dirakam oleh mangsa dengan menggunakan kamera telefon bimbit miliknya yang didakwa mengandungi tayangan kekerasan seksual yang dialaminya atas tindakan pelaku.


 Lelaki Taiwan tersebut sempat menghilang sejak Jumat (9/9) saat mangsa melapor melalui perkhidmatan telefon bahawa dia dirogol dan polis mendatangi rumah pelaku untuk melakukan penyelidikan, demikian kata polis.
 
Berdasarkan maklumat mengenai aktiviti sehari-hari Hsieh, polis menjejakinya sehingga berjaya menangkapkan pada Minggu pukul 02.00 waktu setempat (01.00 WIB) di tempat yang berjarak sekitar 4-5 kilometer dari rumah pelaku tersebut.

 
Setelah ditangkap, Hsieh mengaku telah memperkosa pembantunya itu dan melarikan diri dari rumahnya serta merayau di jalanan.

 
Hsieh yang sudah berkahwin dan tinggal bersama orang tuanya mengikat kontrak perempuan asal Indonesia tersebut untuk merawat ayahnya yang sakit, demikian kata pihak berkuasa di Taichung.

 
Polis menyatakan bahawa perempuan itu awalnya melaporkan tindakan kekerasan pada Jumat (9/9) melalui nombor hotline bebas tol 1955 yang disediakan oleh Kementerian Buruh Taiwan khusus untuk para pekerja asing.


 Kepada pihak berkuasa, mangsa baru-baru ini menghantar gambar video kepada ejennya yang mempertontonkan peristiwa kekerasan seksual terhadap dirinya oleh majikannya di Taichung, namun agen tenaga kerja asing itu tidak melakukan tindakan apa pun.

Video tersebut diposkan di You Tube pada 8 September dan di laman web berbahasa Indonesia yang menunjukkan bahawa lelaki Taiwan merogol perempuan Indonesia.


Dalam tayangan berdurasi lima minit itu, seorang lelaki berambut perak dengan telanjang dada melakukan tindakan kekerasan terhadap seorang perempuan yang berulang kali meminta majikannya untuk menghentikan aksi tidak senonoh itu kepadanya. Video itu telah dikeluarkan dari laman You Tube.Dinas Ketenagakerjaan Pemerintah Bandar Taichung, Minggu, menyatakan bahawa pihaknya akan terus berkoordinasi dengan pihak kepolisian setempat dan Pusat Pencegahan Kekerasan Dalam Rumah Tangga dan Kekerasan Seksual untuk menentukan sama ada majikan dan agen penyalur tenaga kerja tersebut akan dikenakan denda 60.000 dolar Taiwan (1.903 dolar AS / Rp25 juta) hingga 300,000 dolar Taiwan (Rp124,8 juta) atas pelanggaran undang-undang kes tersebut.


Menurut Dinas Ketenagakerjaan Taichung, TKI tersebut bekerja melalui proses pengambilan yang sah dan datang ke Taiwan pada 20 Disember 2015 untuk merawat ayah Hsieh yang sakit dalam usia sekitar 90 tahunan.


Dinas Ketenagakerjaan itu juga memeriksa rumah Hsieh pada 21 Januari lalu dan situasinya kelihatan biasa-biasa sahaja. Pihaknya sentiasa memeriksa warganya sebelum mendatangkan pekerja asing untuk memastikan kelayakan. (Antara)



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Pembantu Rumah Sempat Rakam Diri Di Jadikan Hamba Seks Majikan Kemudian Viralkan Video Tersebut Di Youtube. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top