Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

CARA ATASI BAYI SONGSANG

★ ★CARA ATASI BAYI SONGSANG ★★
🌺 Ketika solat digalakkan untuk sujud lama sedikit sekurang-kurangnya dalam 5 minit.

🌺 Dalam keadaan sujud rebahkan badan ke kiri dan kanan bergantung pada kedudukan badan baby dan baringkan selama 20-30 minit.

🌺 Jika badan bayi ke kanan rebahkan ke kiri dan sebaliknya.

🌺 Buat seperti merangkak. Elakkan merangkak ke depan, buat dalam dalam 5 saat sebanyak 2-3 kali bergantung pada badan, baca ayat 74 dari surah Al-Hijr yang bermaksud: "maka kami jadikan bahagian atas kota itu terbalik ke bawah."

🌺 Ambil segelas air kosong, bacakan surah Al-Insyirah sebanyak 3 kali dan hembuskan ke dlm air. Ambil air yg dah dibacakan dengan surah tersebut dan usap di perut sebanyak 3 kali atau 7 kali mengikut lawan pusingan jam beserta selawat ke atas Nabi s.a.w. Lebihan air bolehlah diminum. Lebih mustajab, jika suami juga turut lakukan perkara yg sama.

🌺 Amalkan juga membaca surah al-Insyirah sebanyak 10 kali selepas solat fardhu beserta doa, moga Allah permudahkan kelahiran anak yang kita kandungkan.

🌺 Letak pek ais di atas perut. Tujuannya supaya baby rasa tak selesa atau sejuk kat kepala dia. Jadi dia akan mengubah kedudukan dan berpusing ke bawah.

🌺 Cuba bermain dengan touch light. Ambil touch light dan suluh kat bawah pusat. Tujuannya supaya bayi bergerak ke arah cahaya.

🌺 Rajin-rajin bercakap dan pujuk baby supaya berpusing dan duduk di kedudukan yg betul.

🌺 Amalkan pengambilan Minyak kelapa dara D'Aura sebagai supplement yang membantu memberi khasiat kepada bayi dan juga memudahkan proses bersalin nnti. Selain itu ,khasiat lain MKD D'Aura ni unutk ibu hamil seperti :

1. Mengelakkan Kelahiran bayi pramatang
2. Mengelakkan Keguguran
3. Proses Meneran/Bersalin Mudah
4. Mengelakkan Komplikasi Dalaman
5. Mengelakkan Bersalin secara Czer
6. Memulihkan Strecthmark
7. Mengelakkan Bayi Songsang
8. Megatasi masalah Hb Low
9. Memulihkan Diabetes
10. Mengatasi Alahan , Muntah, Keputihan , Kekejangan dan lain-lain


★★ Pelbagai pengalaman manis yang telah dirasai oleh golongan ibu hamil semasa melahirkan cahaya mata yang comel. Anda boleh baca setiap pengalaman mereka setelah selamat bersalin

 Kelab Ibu Mengandung Malaysia



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kesihatan

TERIMA KASIH SUDI BACA CARA ATASI BAYI SONGSANG. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top