Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

7 Tips Paling Berkesan Untuk mengelakan Onani Di Kalangan Lelaki Dan Wanita

Onani adalah perbuatan yang tidak sihat dan ia boleh menganggu anda secara fizikal dan mental. Selepas melakukan onani, fizikal anda biasanya akan jadi lemah dan tidak bermaya. Kemudian, anda akan rasa lapar dan aura negatif mula menguasai diri anda. Perbuatan onani dan hubungan seks adalah berbeza kerana onani hanya akan beri kesan yang negatif kepada diri anda.

Berikut adalah senarai tips bagaimana hendak menahan nafsu onani:

1. Jangan layan kehendak jiwa anda. Jika anda rasa mahu melakukan onani, anda lakukan perkara lain seperti membaca, belajar, bermain game dan sebagainya.

2. Untuk buang tabiat onani, anda perlu berhenti berfikir mengenainya. Jangan masukkan onani dalam perkara yang anda perlu fikirkan. Buang fikiran mengenai onani daripada fikiran anda.

3. Jangan membaca bahan lucah, melihat gambar yang berahi dan menonton video lucah. Anda perlu lawan dan tahan sekuat–kuatnya.

4. Amalkan berjalan–jalan di pantai, taman dan tempat yang boleh beri anda ketenangan. Antara punca anda tidak dapat lepaskan tabiat onani anda adalah kerana minda anda penuh dengan tekanan. Lepaskan semua tekanan di minda anda dengan mengambil angin di luar.
Petua Hubungan Seks Suami Isteri

5. Fokus dan jangan sesekali terpengaruh dengan desakan nafsu anda untuk melakukan onani. Anda perlu fokus dan fokus.

6. Maafkan diri anda yang tersilap langkah melakukan onani dan katakan dengan tegas pada diri anda bahawa onani adalah perbuatan yang negatif dan boleh memberi kesan yang negatif kepada diri anda.

7. Buat jadual kehidupan anda dan isi setiap waktu dengan aktiviti yang anda telah tetapkan. Kemudian, anda disiplinkan diri anda untuk mengikut jadual yang anda telah tetapkan. 


sumber:Rahsiamalam.com



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: informasi

TERIMA KASIH SUDI BACA 7 Tips Paling Berkesan Untuk mengelakan Onani Di Kalangan Lelaki Dan Wanita. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top