Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

saya disepak, diterajang, kepala pkul dengsn helmet,kepala di hentak kst dinding dan tak ubah seperti binatang



Saya masih muda baru sahaja bertunang dan lgi 6 bulan nak melangsungkan perkahwinan tapi syg nya jodoh tak panjang..sy sekarang sedang mghabiskan praktikal sy berdekatan di tempat tunang sy..
Sebabkan rumah sy jauh, hari minggu kadang2 sy akan balik rumah family dia.. sepanjang sy berada di rumah dia, sy x ubah seperti bibik.. masak,basuh baju, iron bju semua sy yg lakukan.. malah seluar dlam satu rumah tu sy yg uruskan.. sy sabarkan jer lah dan fikir positive mgkin ni sy boleh jadikan practice utk sy bila sy dah jadi isteri nnti..itu bukan lagi masalahnya...sy cuba pikir positif

Sebelum kita kenal seseorang tu semua nya indah..semua tu hanyalah lakonan semata2.. betul kata org, perkahwinan itu umpama satu perjudiaan sbb kita tak akan tahu mcm mana nasib kita dgn sesorang itu samada bahagia atau sengsara...bila dh bertunang satu per satu per satu benda jadi.. bila sy slalu pergi ke rumah tunang sy, baru lah kita dpt menilai sendri keadaan keluarga nya..bapak nya seorang yg panas dan cepat marah2 begitu jga dengan tunang sy.. mak dia pula tak sihat, kdang2 sy tengok dia bercakap sorang2...

sering kali sy melihat dia bergaduh dgn mak ayah di hadapan sy dgn membahasakan aku engkau,ya allah tergamam sy dibuatnya...di situ jga aku dpt tahu yg dia ni jenis ambil brg...aku sabarkan lagi dgn berharap dia dpt berubah... lama kelamaan dia makin menjadi2 pernah ambil brg di depan sy.. tak ckup dengan itu berapa kali kantoi sudah tidur dengan perempuan..menggigil tangan sy tgok gmbar dia bogel bersama perempuan2 lain yg juga merupakan ex2 dia..pdahal diorang smua dh tahu yg kita dah nak kawin...biasalah janji manis lelaki dan dia pula jenis yg pandai berkata2...sanggup permpuan2 itu menyerahkan badan nya dan tanpa segan silu mengaku...allahu

Tak hbis dengan itu...makin hari dia sudah pndai angkat tangan...setiap hari ada je yg tidak kena..sy disepak, diterajang, kepala pkul dgn helmet,kepala di hentak kt dinding, diseret atas lantai..sy dilakukan tak ubah seperti binatang..padahal sy sedikit pun tidak pernah melawan disebabkan oleh benda2 yg gak masuk akal.. dia boleh buat kita tunggu dia berjam2 tanpa rasa bersalah, tapi sekali kita buat dia tunggu seminit, mmang sepak terajang makan dia..

Saya tetap berdoa dan meminta petunjuk dari allah..pelbagai cara yang telah saya usahakan..sy buat solat sunat hajat biar tuhan lembutkan hati dia..buat air yassin..jumpa ustaz..semuanya tidak menjadi..mmang hati dia sangat keras dan hitam....lama kelamaan dia sudah berani utk terus memukul sy..muka saya hancur, seluruh badan lebam2...sehingga satu tahap tuhan sudah hadirkan rasa utk sy fight hak sy... akhir sekali sy sudah nekad utk memutuskan pertunangan kami.. tapi dia mengugut untuk menghancurkan keluarga sy..kepada awk, jgn ingat awk akn senang..segala bukti hancurnya muka sy, gmbr awk tidur dgn perempuan lain...smua sy simpan...tapi sebabkan aku tak nak buka aib kau, aku diam je..

Malangnya sekarang ni semua family dia mengaggap sy yg jahat, dia mengatakan bahawa saya telah lari ikut lelaki lain dan mcm2 lagi..allah kau fitnah lah aku..satu hari nnti kau akan dpt balasannya...
Dan kepda perempuan yg merupakan ex2 dia yg selama ini tunjuk bangga dgn aku bahawa kau dah tidur dgn bekas tunang aku... aku doakan yg baik2 sahaja, smoga tuhan sedarkan kau yg korang tak kan pilih dia...sbb aku tak nak kau menderita di kemudian hari... sekarang ni kau banggalah yg kau dah dpt dia balik..

Aku berharap suatu hari nanti allah tunjukkan segalanya... kau fitnah lah aku aku, nnti kau dangan keluarga kau merangkak lah cari aku di akhirat esok2...cukup lah hinaan keluarga kau utk keluarga aku.. kau jgan lupa kau ada tiga lagi adik perempuan,jgn smpai diorang disakiti seperti apa yang aku rasa...sesungguhnya hukum karma itu wujud...


Aku doakan kau diberikan hidayah dan cepatlah bertaubat sebelum terlambat..sampai mati aku akn ingt apa yg kau dah buat...aku ampunkan segala apa yg telah kau lakukan...kepada betina2 itu kau bahagia lah di atas pnderitaan ku..



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA saya disepak, diterajang, kepala pkul dengsn helmet,kepala di hentak kst dinding dan tak ubah seperti binatang. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top