Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Kehidupan saya macam dalam penjara..saya kena dera & kena kurung sedangkan saya tengah mengandung

Assalamualaikum kak... betulkah wujudnya hukum karma?
Masa saya mengandung 2 bulan, saya alah teruk sangat. Saya muntah & tak boleh nak makan nasi. Saya anak yatim sis... mak ayah dah lama tak ada. Saya menumpang kasih dengan family suami. Dari awal saya mengandung, makcik sedara suami saya (makcik Ida) cakap saya mengada ngada & saja nak cari simpati dari suami saya. 

Walaupun saya tak sihat makcik Ida selalu paksa saya buat kerja. Ada sekali tu saya masuk bilik & tidur kejap sebab pening, suami pergi kerja masa tu, makcik Ida datang tuang air teh o di kaki saya, dia cakap kenapa tak mop dapur sebab berminyak lepas goreng ikan. 

Menangis saya masa tu kak.. saya rindu arwah mak ayah saya. Kalaulah mak saya ada, saya nak sangat peluk & dapatkan semangat dari dia. Bila saya nak call suami sebab nak bagi tau makcik Ida buat macam ni, dia rampas phone saya kak. Dia kurung saya dalam bilik & ugut saya kalau saya bagitau suami dia takkan bagi saya makan.
Menangis saya masa tu.... sampai saya rasa terlalu pening, 1st time saya minta doa yang tak baik. 

"Ya ALLAH.. sesungguhnya perit apa yang saya lalui sekarang ya ALLAH.... lemah 1 badan saya... sakit pinggang saya & kepala saya terlalu sakit... dengan kuasaMU Ya ALLAH... bagilah makcik Ida balasan sebab buat saya macam ni dengan cepat". 

Kehidupan saya macam dalam penjara... depan suami dia buat baik... bila suami pegi kerja, saya kena dera & kena kurung sedangkan saya tengah mengandung, sebab tu saya tak teragak agak nak berdoa macam tu. Sekarang dia merana sebab mungkin sebab hukum karma.
Sekarang saya dah ok, kandungan dah 5 bulan & waktu ni anak makcik Ida yang tengah pregnant. 

Yang saya rasa bersalah... saya takut doa saya tu dimakbulkan ALLAH... sebab masa tu saya sedih.. sebab tu saya doa macam tu...
Anak makcik Ida (fatin) mengandung anak sulung & dah 3 bulan kandungan dia muntah tak berhenti, tak boleh jumpa orang, tak suka suami, tekanan darahnya rendah, dia tak makan apa pun ubat klinik & doctor pun dah cakap kandungan anaknya dalam bahaya sebab Fatin tak makan langsung. 

Makcik Ida nampak diam saja sebab anak dia kan. Saya cerita dengan suami saya.. suami saya cakap dia bersyukur sebab saya doa macam tu, sebab kata suami saya kalau nak sedarkan orang lain, tak salah kita berdoa macam tu kalau itu satu satunya jalan. 

Betulkah doa saya masa dalam keadaan teraniaya tu dimakbulkan ALLAH kak? =( Saya kesian dengan Fatin....
.
.
.
Bukan adik saja alami keadaan ni.... Ramai juga ibu hamil lalui benda yang sama malah ada yang lebih teruk.

Untuk kepastian... saya tanya,
Ustaz @ila Faiz, Panel Syariah 9bulan10hari, Penulis buku Rasulullah SAW Buah Hatiku. Jabatan Agama Islam Johor.

Jawapan ustaz :

Tiada hukum karma di dalam Islam.

Memang benar, orang yang teraniaya itu makbul doanya.Justeru hati-hati ketika berdoa.
Jangan sampai doa kita itu menzalimi orang yang aniaya kita atau kita minta sesuatu yang lebih zalim menimpa ke atas orang yang menzalimi kita.

Jadi apa bezanya kezaliman kita dengan dia ketika itu? Apabila dia pula teraniaya kesan dari doa kita,bukankah ketika itu doanya mustajab?
Baginda SAW Bersabda yang bermaksud :

"Hendaklah kamu waspada terhadap doa orang yang dizalimi sekalipun dia adalah orang kafir. Maka sesungguhnya tidak ada penghalang diantaranya untuk diterima oleh Allah.(HR Imam Ahmad)

Doa yang baik-baik, mudah2an Allah lindungi kita semua.
Credit picture : sulsel.pojoksatu.id

COPYRIGHT@Nazira Nazir buat 9bulan10hari. Tak dibenarkan copy paste!




9bulan10hari



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Kehidupan saya macam dalam penjara..saya kena dera & kena kurung sedangkan saya tengah mengandung. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top